Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Dla rowerów z serii BMC URS stworzono też całkiem nową ramę o progresywnej geometrii, dostosowaną do potrzeb kolarzy niestroniących od bezdroży i ceniących sobie ponadprzeciętne możliwości.
Rowery BMC URS zostały zaprojektowane w regionie szwajcarskich gór Jury. Sama nazwa nawiązuje bezpośrednio do angielskiego słowa „UnReStricted”, które oznacza po polsku „nieograniczony”. Jak wskazuje producent, słowo to najlepiej oddaje charakter nowych modeli gravelowych.
Wprowadzając na rynek BMC URS, szwajcarska marka poszerza swoją ofertę o modele z kategorii rowerów szutrowych. Dla inżynierów i projektantów z BMC Switzerland było to wejście na całkiem nowe terytorium, dlatego postawiono na innowacyjne podejście. We współpracy z ISPO Open Innovation zdecydowano się na zaangażowanie kolarskiej społeczności w proces tworzenia rowerów. Bezpośrednie połączenie między klientami i marką – poprzez platformę internetową ISPO Open Innovation – pozwoliło twórcom na uzyskanie dokładnych uwag dotyczących grupy docelowej, gravelowych preferencji oraz nowego roweru.
Prototyp BMC URS był przez kilka miesięcy testowany przez trzech kolarzy gravelowych o różnych stylach jazdy, co zaowocowało dodatkowymi informacjami nt. oczekiwanych cech roweru. Taki sposób pracy nad rowerem dał BMC szerszą perspektywę, istotne opinie nt. produktu oraz spostrzeżenia i uwagi jeszcze przed premierą.
„W trakcie prac nad BMC URS skoncentrowaliśmy się na tym, by stworzyć rower, który świetnie poradzi sobie na szutrach i innych bezdrożach, ale jednocześnie sprawdzi się na płaskiej i krętej nawierzchni, co stanowiło spore wyzwanie techniczne dla dotychczasowych rowerów gravelowych. Łatwo jest zrobić rower dobrze radzący sobie na prostych drogach szutrowych, więc przesunęliśmy granice możliwości roweru poprzez wdrożenie progresywnej geometrii gravelowej, dużego prześwitu opony oraz kompatybilności ze sztycą regulowaną. Do tego dochodzi zastrzeżona technologia marki BMC – Micro Travel Technology (MTT), która zwiększa wydajność na ciężkim terenie” – mówi starszy manager ds. produktów szosowych w BMC Switzerland, Mart Otten.
Wszechstronny
Producent skoncentrował się na wymaganiach związanych z trzema kluczowymi stylami jazdy, jakimi są „ambitny szutrowiec”, „szukający długich przygód na bezdrożach kolarz” oraz „długodystansowy kolarz z bagażami”. Aby wyjść naprzeciw tak różnym potrzebom, BMC Switzerland opracowało technologię Tuned Compliance Concept Gravel, gdzie łącznie wykorzystuje się gravelową ramę z włókien węglowych, specjalny układ widelca i sprawdzoną sztycę w kształcie litery D. Do tego wdrożono tłumik drgań MTT (10 mm), który jest zintegrowany z ramą i umiejscowiony w górnej rurze tylnego trójkąta. Rozwiązanie to poprawia komfort i trakcję na trudnym terenie.
Szwajcarska marka proponuje geometrię Gravel+, w której bardziej płaski kąt główki ramy (70°) współgra ze stosunkowo większym zasięgiem oraz bardzo krótkim (55 lub 70 mm) zintegrowanym mostkiem ICS. W efekcie kolarz zyskuje lepszą kontrolę oraz szybkość reakcji.
Nieograniczony
Modele BMC URS zaprojektowano z myślą o nieograniczonej eksploracji, czemu służą m.in. szerokie opony (45 mm), hamulce tarczowe oraz koła i opony w systemie tubeless (bezdętkowe). Rowery są też kompatybilne z regulowanymi sztycami. W razie konieczności zdjęcia koła w terenie i umiejscowienia widelca na ziemi przy zmianie opony bezpieczeństwo zwiększa zintegrowany system ochrony widelca.
Na duże możliwości nowych modeli wpływają ponadto wewnętrzne prowadzenie kabli, szeroka kierownica, trzy miejsca na bidony z wodą oraz zintegrowany z siodełkiem Dfender, czyli lekki oraz minimalistyczny błotnik, który mocuje się do sztycy w kształcie litery D. Osoby przewożące na rowerze dodatkowe bagaże oraz długodystansowcy docenią z kolei zróżnicowane możliwości związane z mocowaniem błotników, sakw i bagażników. Fanom bezkompromisowej jazdy spodoba się natomiast kompatybilność roweru z amortyzowanym widelcem Fox 32 SC AX.
Zintegrowany
Technologia Integrated Cockpit System (ICS) potwierdza, że perfekcyjne dopasowanie oraz elegancki i aerodynamiczny design nie muszą się wykluczać. Rowery BMC URS pozwalają użytkownikom na dopasowanie pozycji – służą temu różne długości zoptymalizowanego mostka ICS (55 lub 70 mm), opracowane z myślą o zwrotnym kierowaniu. Duże znaczenie ma też zintegrowany i aerodynamiczny system niemal niewidocznego prowadzenia kabli.
Nowe modele BMC wyróżniają się również rozwiązaniami ułatwiającymi serwisowanie i regulację poszczególnych elementów, a także zwiększającymi ochronę przed deszczem oraz niesprzyjającymi warunkami. System ICS pozwala na regulację odległości między środkiem mufy sterowej a środkiem suportu (reach) oraz odległości między środkiem suportu a górną krawędzią mufy sterowej (stack). Regulacja jest przy tym prosta i nie wymaga np. odmontowania mostka.
Rozmiary i modele
Nowa seria rowerów gravelowych BMC URS obejmuje kilka różnych wariantów, w tym BMC URS ONE, BMC URS TWO, BMC URS THREE oraz BMC URS FOUR. Ramy są dostępne w czterech różnych rozmiarach (S, M, L i XL). Sugerowane ceny rowerów wynoszą od 13 790 do 39 190 zł.
Wideo:
COMMENTS