SHIMANO STEPS sterowany klamkomanetkami w gravelach i szosówkach

HomeINFORMACJE PRASOWESprzęt

SHIMANO STEPS sterowany klamkomanetkami w gravelach i szosówkach

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Pojawi się opcja wyboru trybów pracy wspomagania silnika elektrycznego bezpośrednio za pomocą klamkomanetki.

Zwiększy to możliwości konfiguracji rowerów z systemem SHIMANO STEPS, a także pozwoli na projektowanie e-rowerów o określonych charakterystykach jezdnych.

Największą zaletą dla kierującego jest brak konieczności odrywania rąk od kierownicy przy zmianie trybu wspomagania napędu STPES. Zyskuje on możliwość kontroli roweru przez cały czas. Jest to szczególnie przydatne dla kolarzy gravelowych, którym może zagrażać wypadnięcie z optymalnego toru jazdy podczas pokonywania kamienistych i pagórkowatych tras. Od teraz na rowerach z kierownicą szosową nie trzeba montować dodatkowego przełącznika trybów znanego z e-MTB, co sprawia, że kokpit zyskuje na estetyce.

Powyższe usprawnienia udało się uzyskać poprzez programowalne połączenie jednego z przycisków na klamkomanetce STI Di2 z jednostką napędową STEPS. Aktualizacja oprogramowania będzie dostępna dla producentów od poniedziałku 8 kwietnia, a wersja dla klientów i dealerów pojawi się na stronie E-TUBE 17 maja.

Nowe możliwości trafią do klamkomanetek Ultegra i Dura-Ace Di2 STI (R9150/9170/8070/8050). Najwięcej zyskają posiadacze e-rowerów szosowych i gravelowych wyprodukowanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W zależności od geometrii ramy i typu kierownicy, klamkomanetki STI Di2 będą mogły być także instalowane na starszych e-bike`ach górskich i miejskich z napędami SHIMANO STEPS. Użytkownicy zyskają szanse dalszej indywidualizacji posiadanych rowerów.

Pieter Vincent, odpowiedzialny za markę SHIMANO STEPS, powiedział: “Wobec rosnącej popularności e-bike`ów MTB, miejskich i trekkingowych, kolejnym logicznym krokiem jest wprowadzenie e-rowerów szosowych i gravelowych. Choć może to być zupełnie nowe doświadczenie dla wielu kolarzy, to sporo z nich jest zainteresowanych wspomaganiem elektrycznym w rowerach przeznaczonych na szosę i szuter. Zyskają oni e-bike`i o sportowej geometrii zapewnianej przez kierownicę typu baranek.

Kompatybilność naszych wydajnych napędów STEPS i klamkomanetek Ultegra i Dura-Ace Di2 STI pozwala kolarzom, którzy chcieliby zyskać nieco oddechu podczas pokonywania setek kilometrów, na skorzystanie z wspomagania elektrycznego. Ponadto mogą oni teraz bezpiecznie regulować tryby pracy silnika i cieszyć się jazdą, np. po polnych drogach, z dala od samochodów.”

Nowa funkcjonalność dla e-rowerów szosowych i gravelowych z kierownicami „baranek” jest kompatybilna z napędami SHIMANO STEPS E8000, E7000 i E6100. Klamkomanetki Di2 STI współpracują z bateriami zintegrowanymi i mocowanymi na ramie, a także z wyświetlaczami serii E6100 i E7000. Powyższe konfiguracje współpracują z przerzutkami tylnymi Ultegra (R8050), a nawet XT (M8050).

Kolarze, którzy wolą korzystać z mechanicznych przerzutek w połączeniu z napędem SHIMANO STEPS i nie posiadają manetek Di2 STI mogą także korzystać z kierownic szosowych, ponieważ wyboru trybu wspomagania mogą dokonywać za pomocą trzeciego przycisku na wyświetlaczu systemu STEPS.

INSTRUKCJA AKTUALIZACJI

Aby zaktualizować oprogramowanie do nowej wersji należy:
1. odłączyć obecnie zainstalowane na rowerze przełączniki trybu pracy wspomagania systemu SHIMANO STEPS
2. podłączyć parę klamkomanetek Di2 STI do systemu SHIMANO STEPS na rowerze
3. podłączyć rower do komputera z oprogramowaniem SHIMANO’S E-TUBE PROJECT, aby zaktualizować oprogramowanie SHIMANO STEPS

DALSZE NOWOŚCI DLA SYSTEMÓW E-BIKE W ROKU 2019:

Poza aktualizacją oprogramowania Shimano przedstawi następujące nowości sprzętowe w okresie letnim:

  • Nową zębatkę mechanizmu korbowego o 47 zębach dla e-rowerów szosowych i gravelowych (SM-CRE-R), która może być łatwo zainstalowana między silnikiem, a ramieniem korby. Pozwala to na uzyskanie większego przełożenia niż w obecnych mechanizmach korbowych SHIMANO STEPS MTB i trekkingowych, a w efekcie pozwala na szybszą jazdę (dostępność czerwiec 2019).
  • Korby o długości ramion 160 mm uzupełniające dostępne długości 175 mm, 170 mm i 165 mm. Nowa wersja zapewnia większy prześwit i jest odpowiednia dla niższych kolarzy (dostępność kwiecień 2019).
  • 12 biegowe komponenty dla e-bike`ów obejmujące zębatki mechanizmu korbowego w rozmiarach MTB 34Z, 36Z i 38Z z technologią Dynamic Chain Engagement i 42Z zębatkę dla e-rowerów trekkingowych (dostępność maj 2019).
  • Nową kompaktową ładowarkę SHIMANO STEPS o natężeniu 4 A, zgodną z normą wodoodporności IPX5, do użytku w terenie. Ładowarka EC-8004 ładuje baterie dwa razy szybciej niż model SHIMANO STEPS EC-E6002, osiągając wydajność od 0 do 80% naładowania akumulatora w 2,5 godziny (pełne naładowanie 4,5 h). Mały rozmiar i niska waga sprawiają, że ładowarka świetnie nadaje się do wożenia w plecaku i doładowywania baterii np. w kawiarni (dostępność sierpień 2019).

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0