Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
2018 to kolejny rekord jeśli chodzi o ilość wypełnionych ankiet. „Pękło” 3200. W sumie więcej nie trzeba, by to badanie było miarodajne. Tylko ankieta wymaga cały czas pewnych korekt i zmian, żeby nie nudziła się z roku na rok i żeby też obraz, który generują jej wyniki był coraz pełniejszy.
Wszystko zaczęło się od „ankiety kolarskiej” która miała być podsumowaniem sezonu przez czytelników #mtbxcpl. Dziś jest po prostu ankietą rowerową, którą wypełnia w zasadzie każdy zaangażowany rowerzysta. Do tego grona oczywiście zaliczają się kolarze, górscy rzecz jasna także :)
Najważniejsze dane z poniższego zestawienia dotyczącego mediów, blogów oraz demografii:
- ankietowani nieprzerwanie interesują się najbardziej kolarstwem górskim oraz szosą,
- stabilnie na dalszych miejscach – enduro, dh, cyclocross,
- wiedzę o kolarstwie wszyscy czerpiemy przede wszystkim z internetu, ale także od znajomych, co oznacza, że o kolarstwie po prostu rozmawiamy :) Prasa notuje kolejny spadek, cztery lata temu wskazywało ją blisko 40% ankietowanych, teraz ledwo 24%,
- najchętniej czytanym tytułem prasowym pozostaje bikeBoard, ale tak jak każdy tytuł traci z roku na rok. Stabilny poziom czytelnictwa ma w zasadzie tylko Magazyn Szosa,
- tylko 7% ankietowanych deklaruje dostęp do prasy za pośrednictwem prenumeraty, blisko jedna trzecia sięga po prasę „od czasu do czasu”, a zdeklarowanych „nie czytających prasy” znowu przybyło i jest to już aż 56%,
- najchętniej czytane w internecie strony internetowe to mtb-xc.pl :), naszosie.pl, na trzecim miejscu ax aequo bikeboard.pl oraz jedna z najstarszych platform – forumrowerowe.org
- najpopularniejszym i w zasadzie jedynym liczącym się vlogiem kolarskim jest SzajBajk, ale jednocześnie trzeba podkreślić, że ponad połowa nie ogląda wideo na YT,
- najpopularniejszym blogiem rowerowym jest bez dwóch zdań prowadzony przez Łukasza Przechodzenia – roweroweporady.pl, którego udział w porównaniu do zeszłego roku urósł z 24 do 30%.
- najpopularniejsze blogi kolarskie otwiera przemekzawada.com, który raptem w ciągu dwóch lat urósł do miana najpopularniejszego w polskim internecie. Drugie miejsce utrzymał Michał Lalik i jego 1enduro.pl. Na trzecim Hop Cycling którego treści w minionym sezonie mocno ewoluowały i w sumie sam nie wiem czy to jeszcze blog kolarski czy może podróżniczy, a może … sam nie wiem co. Na czwartym miejscu mamba on bike czyli Dorota Juranek a na piątym xouted.com firmowane przez Marka Tyńca,
- ciekawie na przestrzeni minionych pięciu lat zmieniły się nawyki czytelnicze. Dużo, ale to naprawdę dużo chętniej czytamy blogi, historie konkretnych ludzi, niż prasę, która w zasadzie z samego założenia powinna być tą ekspercką. W 2014 czytelnictwo prasy wynosiło 60%, a blogów 49%. W 2018 czytelnictwo prasy spadło do 40%, a blogów wzrosło do (!!!) 84%. Czytelnictwo portali internetowych powoli z roku na rok rośnie, w 2018 osiągając 82%,
- ponad 90% ankietowanych to mężczyźni, znakomita większość to osoby urodzone między 1971 a rokiem 2000. Kobiety stanowią tylko 8%.
COMMENTS