Specialized Angi / Mips – od dziś kask może wezwać pomoc po wypadku

HomeINFORMACJE PRASOWESprzęt

Specialized Angi / Mips – od dziś kask może wezwać pomoc po wypadku

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Do tej pory kaski zapewniały ochronę tylko w momencie wypadku. Teraz, dzięki MIPS oraz innowacyjnemu czujnikowi ANGi (który mierzy przeciążenie i siły rotacyjne) kaski Specialized dają ochronę przed, w trakcie i po wypadku.

Wyposażyliśmy kask rowerowy w urządzenie lokacyjne, czujnik uderzeniowy oraz system bezpieczeństwa, by w sytuacjach awaryjnych łączyć się z osobami mogącymi udzielić Ci pomocy.

KTO BĘDZIE PO DRUGIEJ STRONIE?

Chris Zenthoefer był w pracy, kiedy odebrał telefon od lekarza.

– Czy zna pan Alexa Welcha?
– Tak. A o co chodzi?

Chodziło o to, że przyjaciel i kolega z pracy Chrisa, Alex, leżał właśnie nieprzytomny na masce samochodu, który nawet nie próbował zwolnić przed skrzyżowaniem. A ten głos po drugiej stronie? Był to lekarz, który znalazł telefon Alexa na miejscu wypadku i sprawdził, do kogo wykonał on ostatnie połączenie. Chris zrobił to, co zrobiłby każdy dobry przyjaciel. Zadzwonił do rodziny Alexa, powiedział im co się stało, a potem popędził do szpitala. Pomógł na tyle, na ile był w stanie, a Alex na szczęście szybko doszedł do siebie. Ale Chris Zenthoefer nie mógł uwolnić się od myśli: „A co, gdyby mi się przytrafiło coś podobnego? Kto pomógłby mi, jeśli miałbym wypadek jeżdżąc sam z dala od domu?” Chris nie czekał na odpowiedź, ale zaczął wymyślać i projektować, aż powstała innowacyjna technologia ANGi, która wzywa pomoc, kiedy jej naprawdę potrzebujesz.

CZYM JEST ANGi?

ANGi to opatentowany czujnik mocowany na kasku, z wbudowanym akcelerometrem i żyroskopem. Brzmi z lekka pompatycznie, ale sprowadza się do tego, że innowacyjny czujnik ANGi mierzy siłę oddziałującą na kask w trakcie uderzenia. Mierzy również niebezpieczną siłę rotacyjną, która występuje podczas upadku, kiedy tak naprawdę kask w nic nie uderza. Od roku 2019 wszystkie kaski Specialized będą albo wyposażone w ANGi albo będą posiadały mocowanie ANGi. Czujniki ANGi będzie można dokupić w sklepach Specialized.

JAK DZIAŁA ANGi?

Czujnik ANGi jest wyjątkowo prosty w obsłudze. Wystarczy sparować go ze smartfonem z zainstalowaną aplikacją Specialized Ride, której bezpłatną roczną subskrypcję otrzymuje każdy nabywca kasku Specialized z ANGi lub samego czujnika ANGi. W trakcie jazdy czujnik ANGi wykryje każdą z sił typowych dla upadku lub zderzenia. Po jej wykryciu czujnik połączy się z aplikacją Ride na smartfonie, uruchomi alarm i rozpocznie odliczanie. Jeżeli nic Ci się nie stało, po prostu stopujesz odliczanie i jedziesz dalej. Jeżeli jesteś ranny i nie możesz zatrzymać odliczania, aplikacja Ride wyśle wiadomość do wybranych przez Ciebie osób i poinformuje je, że prawdopodobnie miałeś wypadek. Oprócz samej informacji o możliwym wypadku, ANGi razem aplikacją Ride wyślą Twoją pozycję w postaci współrzędnych GPS wszystkim osobom, których kontakty zaznaczyłeś w aplikacji Ride.

ANGi pozwala Ci również informować innych o tym, dokąd się wybierasz. Możesz nawet przesłać wybranym osobom link, pod którym mogą na żywo śledzić Twoją trasę. ANGi korzysta z usług Twojego operatora sieci komórkowej i wymaga ciągłego pokrycia sygnałem sieci komórkowej, więc pewnie zastanawiasz się co się dzieje, kiedy sygnał zostanie zgubiony? W takich wypadkach ANGi czuwa nad Twoim bezpieczeństwem w inny sposób. Ustaw oczekiwany czas jazdy zanim wyruszysz w trasę. Sygnał jest niezbędny w momencie, kiedy rozpoczynasz aktywność. Jeżeli nie ukończysz jej w zakładanym czasie, ANGi wyśle wybranym przez Ciebie osobom powiadomienie wraz z Twoją ostatnią lokalizacją. Zrobi to również wtedy, kiedy będziesz znajdował się poza zasięgiem sieci komórkowej.

KTÓRE KASKI WYPOSAŻONE SĄ W ANGi?

Kilka modeli szosowych, górskich i młodzieżowych kasków Specialized jest wyposażonych w czujnik ANGi. Kaski te to:
SZOSOWE: S-WORKS EVADE II, S-WORKS PREVAIL II ORAZ PROPERO
GÓRSKIE: AMBUSH, AMBUSH COMP, AMBUSH E-BIKE I DISSIDENT
MŁODZIEŻOWE: SHUFFLE YOUTH LED Z MIPS + ANGI (DOSTĘPNY W LUTYM)

Wszystkie pozostałe nowe kaski Specialized 2019 posiadają specjalnie zaprojektowany uchwyt mocujący i umożliwiają szybki oraz łatwy montaż czujnika ANGi zakupionego oddzielnie.

APLIKACJA SPECIALIZED RIDE

Liczne badania potwierdzają, że dwa główne powody rezygnacji z jazdy na rowerze to:

1. NIEWIEDZA OD CZEGO ZACZĄĆ I DOKĄD JECHAĆ.
2. STRACH O WŁASNE BEZPIECZEŃSTWO.

Dlatego stworzyliśmy aplikację Specialized Ride. Aplikacja pozwala szybko i łatwo znaleźć dane dotyczące swoich aktywności i połączyć się z innymi kolarzami. Zapisuje również dane trasy i efektywności oraz paruje się z innymi popularnymi aplikacjami np. Strava®. Aplikacja Specialized Ride to platforma komunikacyjna, dzięki której ANGi jest w stanie wezwać pomoc w razie wypadku. Aplikacja Specialized Ride dostępna jest w wersji na iPhone i Android, w obu przypadkach z bezpłatną roczną subskrypcją przy zakupie dowolnego kasku Specialized z ANGi lub samego czujnika ANGi.

100% MIPS. 100% SPECIALIZED

MIPS dostępny jest opcjonalnie z dowolnym kaskiem Specialized. Pytasz, dlaczego? Bo MIPS to dodatkowa ochrona. Dwie siły – liniowa i rotacyjna – są najczęstszą przyczyną urazów mózgu. Siła liniowa działa wówczas, kiedy głowa porusza się w linii prostej i nagle się zatrzymuje albo zostaje uderzona przez inny obiekt poruszający się w linii prostej. Z kolei siła rotacyjna występuje, kiedy głowa zostaje uderzona pod kątem albo jej szybki obrót zostaje nagle zatrzymany. Może to spowodować uraz mózgu na skutek jego przemieszczenia się względem czaszki.

Kaski od dawna zbudowane są z pianki, które deformują się w trakcie uderzenia, by przejąć część energii i ochronić mózg. MIPS (Multidirectional Impact Protection System) stanowi dodatkową warstwę ochronną. Jest to wewnętrzna wkładka z powierzchnią o niskim poziomie tarcia, która w trakcie bocznego uderzenia obraca się niezależnie od pianki o 10 do 15 mm. Niezależne testy wykazują, że tych kilka milimetrów kontrolowanego ruchu wyraźnie zmniejsza wpływ sił rotacyjnych, bezpośrednio odpowiedzialnych za uszkodzenia mózgu. Kiedy zajrzysz do środka kasku wyposażonego w MIPS, zobaczysz pod miękką wyściółką powłokę o niskim poziomie tarcia. Stosujemy różne typy wkładek MIPS, ale każda z nich spełnia te same standardy bezpieczeństwa.

PRZEDSTAWIAMY MIPS SL

Wspólnie z zespołem badawczym MIPS prezentujemy MIPS SL – nową, ultralekką i wyjątkowo wygodną wersję MIPS, dostępną wyłącznie w kaskach szosowych i górskich Specialized. W MIPS SL zintegrowaliśmy technologię MIPS wewnątrz samej wkładki kasku. Minimalistyczny system mocowania „opaski ochronnej” MIPS SL zapewnia obrót o 10 do 15 milimetrów w każdym kierunku i daje taką samą ochronę, jak inne wersje MIPS, przy czym jest lżejszy i zapewnia niezrównaną wygodę. MIPS SL debiutuje w kaskach Ambush, S-Works TT, S-Works Evade II oraz S-Works Prevail II.


Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0