Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
Szwajcarska marka BMC przedstawiła nowy model roweru górskiego z asystą elektryczną – BMC Trailfox AMP SX.
Jak wskazuje producent, to model klasyfikowany jako all mountain e-MTB, który łączy w sobie wysoką jakość, wydajność i odpowiednio zmniejszoną wagę. Rower jest kierowany głównie do osób preferujących agresywny styl jazdy oraz dużą kontrolę. Producent zaznacza, że nowy model wyróżnia się m.in. zawieszeniem APS, specjalną konstrukcją ramy oraz systemem elektrycznego wsparcia jazdy (Shimano E-8000) – wszystkie te elementy przygotowano tak, aby zmaksymalizować wydajność. W celu uzyskania optymalnych możliwości na zjazdach w BMC Trailfox AMP SX zastosowanie znalazły także luźniejszy kąt rury sterowej, 4-tłoczkowe hamulce oraz opony kojarzone z agresywną jazdą w stylu downhill. W pracach nad rowerem oparto się na potrzebach kolarzy enduro
„Myśleliśmy o kolarzu enduro, który chce spędzać jak najwięcej czasu na ścieżkach. Taki kolarz nie zatrzyma się z powodu niesamowicie trudnego terenu. Dzięki systemowi Shimano E-8000 kolarze dojadą na rowerach Trailfox SX dalej – do miejsc, do których dotarcie było wcześniej znacznie trudniejsze” – mówi manager ds. produktów MTB w BMC Switzerland, Antoine Lyard.
Broń all mountain do jazdy w najtrudniejszym terenie
Tworząc nowy rower, projektanci szwajcarskiej marki zdecydowali się na komponenty spełniające także wymagania entuzjastów kolarstwa grawitacyjnego. Specyfikacja obejmuje m.in. wysokiej jakości widelec Fox 35 e-MTB o skoku 170 mm oraz 4-tłoczkowe hamulce z wirnikami (200 mm), które dają pewność podczas ataku na trudnym technicznie terenie. Kierownica Renthal Fatbar z odpowiednią średnicą mocowania (35 mm) pozwala na precyzyjne sterowanie i pełną kontrolę nad przednią częścią. W celu wsparcia agresywnego stylu jazdy BMC Switzerland wyposażyło rower w opony Vittoria Mota DH, które zapewniają większą wytrzymałość i przyczepność.
Nowa geometria e-MTB i system zawieszenia APS
Inżynierowie BMC dostosowali do modelu Trailfox AMP SX zawieszenie Advanced Pivot System (APS). Dokładnie przeanalizowano przy tym poszczególne współczynniki, by przystosować asystę elektryczną do specyfiki enduro. Luźniejszy kąt rury sterowej ma w połączeniu z długą górną rurą zapewniać stabilność, podczas gdy suport jest zlokalizowany nieco wyżej, aby uniknąć kłopotów z pedałami na technicznych podjazdach. Długość dolnych widełek tylnego trójkąta ograniczono do minimum, dzięki czemu sterowanie rowerem jest precyzyjniejsze. Problem dodatkowego obciążenia związanego z systemem wsparcia elektrycznego zniwelowano dzięki odpowiednio rozszerzonym łożyskom i połączeniom, a jednoczęściowy tylny trójkąt gwarantuje sztywność skrętną.
Technologia Twin Hollow-core
W BMC Impec Lab opracowano również nową technologię – Twin Hollow-core. Oparte na włóknach węglowych rozwiązanie jest odpowiedzią na potrzebę stworzenia rur o kształtach na tyle dużych, by pomieścić system asysty elektrycznej, i równocześnie wystarczająco sztywnych dla przedniego trójkąta e-MTB.
Maksymalna integracja
Jeżeli chodzi o integrację, inżynierowie i projektanci BMC zdecydowali się na bezkompromisowe podejście. W BMC Trailfox AMP SX zastosowano cały szereg specjalnych rozwiązań technicznych, których celem było zmaksymalizowanie poziomu integracji. Osłona systemu elektrycznej asysty jednocześnie ochrania sprzęt i wysmukla powierzchnię ramy. Dodatkowe elementy ochronne, które zlokalizowane są m.in. na dolnych widełkach tylnego trójkąta, zwiększają natomiast bezpieczeństwo ramy i redukują do minimum hałas w trakcie jazdy po kamienistych ścieżkach. Zabezpieczenie baterii e-asysty odzwierciedla kształt ramy, a zintegrowane czujniki prędkości w tylnym trójkącie ramy sprawiają, że zmiana koła jest szybka i prosta. Dzięki tym rozwiązaniom udało się też odpowiednio zmniejszyć wagę roweru, zachowując przy tym sztywność.
Rozmiary i cena
Sugerowana cena modelu BMC Trailfox AMP SX, który jest dostępny z ramą w trzech różnych rozmiarach (S, M i L), wynosi 34 999 zł.
COMMENTS