Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Od dłuższego czasu każdy rodzaj nazwy dostaje odpowiednią nazwę, wydawać by się mogło, że nikt już nie jeździ na rowerze, bo jest commuterem, jeździ enduro, trenuje xc, jeździ na ustawki przełajowe, lub robi bikepacking wspomniany w tytule.
To jest rozkminka na zupełnie inny tekst, a dziś zajmę się konkretnie tym ostatnim z pojęć. Bikepacking jest mi dość odległy, ale spróbować warto wszystkiego, więc czemu by nie przyczepić do roweru trochę toreb i sprawdzić jak wtedy jeździ się na rowerze. Tutaj z pomocą przyszły dwie torby od firmy Author: Sumo X7 oraz A-R260. Nie będę Wam wciskał, że ruszyłem przez kraj w samotną wyprawę, po prostu chciałem sprawdzić jak zachowuje się rower z ładunkiem wrzuconym do toreb i jak trzeba sobie radzić z równowagą.
Torba R260 jest długą sakwą mocowaną pod górną rurę ramy. Na początku wygląda niepozornie, ale można do niej spakować więcej niż myślałem. Wymiary torby to 46 x 10 x 6 cm. Zapinana jest na regulowane klamry z rzepami i pokryta jest wytrzymałym materiałem, który jest także odporny na deszcz. Zarówno z lewej jak i z prawej strony mamy osobne komory zapinane na długi zamek, kieszeń po prawej stronie jest znacznie głębsza.
Dużo więcej „dzieje się” w torbie Sumo X7. Jeżeli wcześniej nie miało się styczności, z tego typu torbą i jest się bardziej humanistą niż inżynierem, to montowanie tej torby przywróci beztroskie wspomnienia z dzieciństwa kiedy budowałeś z lego. Trochę tu przerysowuje, ale no chwilę na montaż należy poświęcić. Kiedy już zamocujemy torbę, to nazwa zaczyna do nas przemawiać. Ta sakwa jest naprawdę duża, zacząłem w nią pakować rzeczy i wydawało mi się, że tam nie ma dna. Torba ma zamknięcie typowe dla suchych sakw, więc sami regulujemy jej wielkość. Jej pojemność podawana przez producenta wynosi od 6 do 12l.
Torba ma dodatkowe paski i gumki dzięki którym, możemy na niej doczepić dodatkowe akcesoria, lub np schować szybko pod gumowymi paskami kurtkę lub bluzę. Sakwę wyposażono także w odblaskowe elementy dla poprawienia naszej widoczności.
Jazda z sakwami zamocowanymi tylko w wyższych partiach roweru, jest na pewno trudniejsza niż z torbami zakładanymi na bagażniki. Podniesienie środka ciężkości roweru na pewno lekko utrudnia jazdę i utrzymanie równowagi. Jednak takie torby moim zdaniem są bardziej potrzebne jako dodatek do standardowych sakw, kiedy rower ma już środek ciężkości przesunięty mocno na dół. W takim układzie kiedy mamy jeszcze potrzebę dopakowania, to takie rozwiązania są nieocenione i dla takich rozwiązań własnie stworzono takie torby.
Torba Author A-R260 ProLong – http://velo.pl/akcesoria/torby-i-sakwy/author/r260-prolong
Torba Author SUMO X7 – http://velo.pl/akcesoria/torby-i-sakwy/author/sumo-x7
COMMENTS