Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Rowery „z plusem” już nie są czymś niezwykłym na trasach, w górach. Jednak hardtail z plusem, a do tego flagowy hardtail Gianta jednak wzbudza spore.
Mowa oczywiście o Giancie XTC w wersji karbonowej, która gdyby nie szersze opony, to na pierwszy rzut oka niczym nie różniłaby się od wyścigowego roweru do XC. Jednak kiedy przyjrzeć się bliżej i przejechać się tym sprzętem, to nowy charakter tego roweru ukazuje się nam bardzo szybko. Rower zbudowana na karbonowej ramie w technologii advanced, mamy tu do czynienie z bardzo szerokimi przekrojami profili, co fajnie współgra z szerokimi oponami i obręczami.
Naturalnym środowiskiem dla takiego roweru są oczywiście raczej trudniejsze trasy w górach. Opony Maxxis Rekon+ 27,5 x 2,8″ poprowadzą rower nawet po bardzo wymagającym podłożu, do tego mamy obręcze o szerokości wewnętrznej 35 mm, a w zestawie do roweru dodawany jest zestaw do uszczelniania. Oprócz siły naszych nóg rower jest napędzany zestawem Shimano SLX w konfiguracji 1 x 11, gdzie w mechanizmie korbowym mamy zębatkę 30T, a kaseta ma stopniowanie 11-46T. W rowerze mamy także hamulce od firmy Shimano, a konkretnie model BR-MT500, z tarczami 180/160 mm. Na najtrudniejszych zjazdach z pomocą przyjdzie nam regulowana sztyca Tranz-X YSP-11 sterowana manetką z kierownicy. Jednym z ważniejszych elementów, o którym nie wolno zapomnieć to przedni amortyzator firmy Rockshox, w tym konkretnie rowerze postawiono na model Judy Gold RL o skoku 120 mm. Dodatkowo pewność kontroli zapewnia dość krótki mostek oraz kierownica Giant Conect Trail o szerokości 780 mm.
Po kilku jazdach w terenie należy sobie zadać, to jedno ważne pytanie: Do czego służy ten rower? Ja tu oczywiście najpierw odpowiem to samo, co mówię o każdym rowerze, czyli „do jeżdżenia” ale spróbuję to troszkę bardziej zgłębić. Tak wyspecyfikowana maszyna w rękach sprawnego kolarza górskiego, to rower do jazdy w naprawdę ciężkim terenie, do lekkich lotów może nawet. Jak na rower trailowy jest bardzo lekki, więc oprócz szybkiej jazdy w dół można też w miarę szybko podjeżdżać. Natomiast dla kogoś po prostu jeżdżącego na rowerze, to sprzęt który zapewni duży komfort jazdy po szlakach w górach. Po zmianie opon na mniej agresywne będzie można na nim jeździć spokojnie i w miarę szybko na bardziej płaskim terenie, a nawet wystartować w maratonie. Dla takiej osoby, może być to bardzo uniwersalny rower.
XTC Advanced + to naprawdę ciekawy rower, który może zaspokoić zarówno wytrawnego kolarza górskiego, ale może być także uniwersalnym „wozidłem” dla osób szukających komfortu. XTC jest solidną konstrukcją do jazdy w górach, a jednocześnie ma przewagę nad rowerami full suspension w postaci zdecydowanie niższej masy.
Specyfikacja i szczegóły roweru na stronie producenta.
COMMENTS