Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
Zdobył już Puchar Świata i wygrał złoty medal Mistrzostw Europy w Glasgow, jednak ostatecznym wyzwaniem dla najnowszego roweru KROSSA z pełnym zawieszeniem będą organizowane w najbliższy weekend Mistrzostwa Świata w kolarstwie górskim w szwajcarskim Lenzerheide.
Jolanda Neff z drużyny Kross Racing Team ma nadzieję obronić tam tytuł mistrzyni, który zdobyła w zeszłym roku w Cairns na rowerze KROSS Level TE. Teraz KROSS Earth, najnowsza lekka maszyna wyścigowa z wydajnym jednozawiasowym systemem amortyzacji, znacznie zwiększy jej szanse na triumf.
KROSS Earth: Nowy wyznacznik mistrzostwa
Zdobył już Puchar Świata i wygrał złoty medal Mistrzostw Europy w Glasgow, jednak ostatecznym wyzwaniem dla najnowszego roweru KROSSA z pełnym zawieszeniem będą organizowane w najbliższy weekend Mistrzostwa Świata w kolarstwie górskim w szwajcarskim Lenzerheide. Jolanda Neff z drużyny Kross Racing Team ma nadzieję obronić tam tytuł mistrzyni, który zdobyła w zeszłym roku w Cairns na rowerze KROSS Level TE. Teraz KROSS Earth, najnowsza lekka maszyna wyścigowa z efektywnym jednozawiasowym systemem amortyzacji, znacznie zwiększy jej szanse na triumf.
Rdzeń najnowszego modelu Earth stanowi nowe zawieszenie ESPS, opracowane przez inżynierów KROSSA. To autorskie rozwiązanie oparte na pojedynczym zawiasie. Dzięki odpowiedniej kinematyce, zawieszenie znakomicie przeciwstawia się niejednolitym siłom pedałowania. Najnowsze testy laboratoryjne udowodniły, że Kross Earth wykazuje bardzo wysoki poziom sztywności spośród porównywanej konkurencji.
System ESPS redukuje utratę energii i gwarantuje wydajne przyspieszenie nawet na stromych podjazdach. Jolanda udowodniła to w tym sezonie wielokrotnie. Pozwala on na precyzyjną regulację tłumika, co zapewni jego bardziej harmonijną pracę w pełnym zakresie ugięcia. W dodatku model KROSS Earth może się pochwalić karbonowym linkiem, występującym w każdym modelu.
Opracowany przez mistrzów
Zwinność, prędkość i kontrola definiują agresywny sposób zaprojektowania ramy, opracowanej w ścisłej współpracy z Kross Racing Team. Niesamowicie sztywna rama z włókien węglowych z zawieszeniem o skoku 100 mm i taperowaną główką odznacza się progresywną geometrią i waży 1,85 kg w rozmiarze S. Earth pomógł Jolandzie Neff wygrać klasyfikację generalną Pucharu Świata UCI. Posiada wszystkie cechy, typowe dla nowoczesnego topowego roweru – wewnętrzne prowadzenie kabli, mocowanie hamulców flat mount i technologię piast Boost.
– Kross Earth to świetny, wręcz wspaniały full. Wygrałam na nim dwukrotnie zawody Pucharu Świata i Mistrzostwa Europy, a jazda na nim to doskonała zabawa. Jeździ bardzo gładko przy ostrych zjazdach i zapewnia bardzo dobrą trakcję przy podjazdach. Dosiadałam go na różnych trasach i ścieżkach, wszędzie zachowywał się dokładnie tak jak trzeba – ocenia Jolanda Neff.
Akademicka precyzja
Najnowsze dzieło KROSSA powstawało około dwa lata. Wszystko zaczęło się od wytycznych otrzymanych przez zespół konstruktorów od Kross Racing Team. Zawodnicy testowali zawieszenie Revo Virtual Suspension, aby na podstawie doświadczeń z jego pracy określić swoje potrzeby.
– Najważniejszym zadaniem było zaprojektowanie zawieszenia. Znając potrzeby zawodników wiedzieliśmy, że każdy wat jest na wagę złota, stąd punktem wyjścia było stworzenie skutecznego rozwiązania – tłumaczy Jan Święch, product manager MTB w firmie KROSS. – Na potrzeby testów skonstruowaliśmy aluminiowy prototyp, dzięki któremu mogliśmy określić, czy droga którą obraliśmy jest właściwa. Po jazdach testowych z udziałem KRT wprowadziliśmy zmiany dotyczące punktu obrotu osi. Kolejna wersja okazała się już zgodna z naszymi założeniami – precyzuje.
Warto podkreślić, że w procesie projektowania tego roweru z największym producentem w Polsce współpracowała Akademia Górniczo-Hutnicza. W celu określenia i wybrania właściwego designu powstawało wiele wydruków 3D.
W sezonie 2019 Kross Earth będzie dostępny w czterech wariantach na karbonowej i aluminiowej ramie. Wszystkie z nich będą zaopatrzone w system ESPS.
COMMENTS