Nowa seria rowerów szosowych BMC Teammachine ALR

HomeINFORMACJE PRASOWESprzęt

Nowa seria rowerów szosowych BMC Teammachine ALR

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Szosowe rowery BMC Teammachine ALR to kolejna z nowości w kolekcji marki BMC Switzerland. Jak tłumaczy producent, nowe modele wyróżniają się m.in. zaawansowanymi technologicznie i zaprojektowanymi od podstaw ramami aluminiowymi.

Szwajcarska marka BMC zdecydowała się też na wykorzystanie licznych rozwiązań znanych z wyczynowych rowerów BMC Teammachine SLR. Głównym założeniem twórców nowych rowerów było odzwierciedlenie kluczowych cech wyczynowej serii BMC Teammachine SLR – wydajności, jakości kierowania i walorów estetycznych. Te wykonane z włókien węglowych klasy premium rowery są z powodzeniem wykorzystywane m.in. w wyścigach szosowych na najwyższym światowym poziomie. Jak wskazuje producent, BMC Teammachine ALR to propozycja bardziej przystępna cenowo, ale charakteryzująca się bardzo wysoką wydajnością. Modele stworzono zarówno z myślą o szybkich sprintach miejskich, jak i całodniowej jeździe po wymagających trasach górskich.
Nowa seria obejmuje wersje z hamulcami tarczowymi oraz szczękowymi, dzięki czemu można dobrać odpowiedni do swoich preferencji wariant. BMC zaznacza, że modele z tzw. tarczówkami powstały także po to, by dać kolarzom zorientowanym na szybką jazdę więcej możliwości (późniejsze hamowanie i lepsza kontrola hamowania na trudnych technicznie odcinkach).

Zaawansowana rama aluminiowa

Kluczowym elementem Teammachine ALR jest rama z aluminium klasy premium, w produkcji której wykorzystywane są hydroformowanie, dopasowane do rozmiarów rur cieniowanie oraz gładkie spojenia. Producent wskazuje, że rama cechuje się niewielką wagą oraz dużą sztywnością. Zgodnie z założeniami, dzięki potrójnie cieniowanemu aluminium osiągnięcie optymalnej sztywności wymaga użycia mniejszej ilości materiału, co z kolei pozwala na utrzymanie niskiej wagi. W nowej serii rowerów BMC wykorzystało również komponenty z włókien węglowych – widelec wykonany w technologii ACE oraz wspornik siodełka (przekrój w kształcie litery „D”). Producent zapewnia, że w efekcie udało się osiągnąć unikalne połączenie czystego transferu mocy, ugięcia oraz jakości jazdy znanej z modeli stworzonych z włókien węglowych.

„Teammachine ALR uznajemy za punkt wejścia do wydajnej jazdy szosowej. W ostatnich latach rozwinęły się technologie związane z aluminium i teraz mogliśmy już odtworzyć kształt Teammachine SLR właśnie z wykorzystaniem aluminium. To lekki i sztywny materiał, a w Teammachine ALR znajdziemy też kluczowe komponenty z włókien węglowych” – wyjaśnia kierownik ds. badań i rozwoju w BMC Switzerland, Stefan Christ.

Wyścigowe właściwości

Podczas projektowania rowerów BMC Teammachine ALR wykorzystano też Tuned Compliance Concept (TCC) Race, najbardziej zorientowaną na wydajność wersję autorskiej technologii BMC. Technologia ta pozwala na osiągnięcie optymalnych parametrów pionowego ugięcia oraz sztywności bocznej, dzięki czemu drogowe wibracje są tłumione, a jazda jest bardziej płynna i efektywna. Poszczególne części zaprojektowano tak, aby zapewnić odpowiednie właściwości pionowego ugięcia oraz poprawić trakcję i kontrolę na każdym rodzaju nawierzchni. Szwajcarski producent wskazuje również na przyspieszenie zbliżone do modeli wyczynowych oraz precyzyjne i pewne sterowanie. Rezultatem ma być bardzo dobry balans między komfortem i wydajnością jazdy, która może być jednocześnie szybka i wybaczająca błędy. Technologię TCC Race zastosowano przy tworzeniu widelca, górnych rur tylnego trójkąta ramy oraz wspornika siodełka.

Inżynieria i design po szwajcarsku

Poza zaprojektowaną od podstaw ramą aluminiową, Teammachine ALR to także inne unikalne rozwiązania. Chodzi m.in. o widelec z włókien węglowych, który stworzono z użyciem komputerowej technologii ACE. Jak zaznacza BMC, ten lekki widelec zapewnia optymalną równowagę pomiędzy pionowym ugięciem i sztywnością boczną. Górne rury tylnego trójkąta ramy wpływają na poprawę ugięcia i utrzymanie sztywności. Wspornik siodełka (przekrój w kształcie litery „D”), rozwiązanie znane z topowych modeli BMC Teammachine SLR, charakteryzuje się niską wagą i zwiększa komfort w trakcie całodniowej jazdy.

Nowe rowery Teammachine ALR cechują się też wysokim poziomem integracji oraz położeniem dużej wagi na design. Zintegrowany zacisk siodełka wyróżnia się gładkością i minimalizmem, łatwą dostępnością oraz zwiększoną odpornością. Wewnętrzne prowadzenie kabli zwiększa natomiast wytrzymałość i nadaje rowerowi czysty i subtelny wygląd. Szwajcarski producent podkreśla, że system ten jest odporny na trudne warunki pogodowe. Seria obejmuje warianty z hamulcami tarczowymi (Teammachine ALR DISC ONE) oraz hamulcami szczękowymi (Teammachine ALR ONE i Teammachine ALR TWO). Nowe rowery są dostępne w sześciu różnych rozmiarach (47-61 cm).

Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce: https://bmc-switzerland.pl/


Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0