GT Zaskar 29 Carbon Pro – rower, który wygrał wszystko

HomeSprzęt

GT Zaskar 29 Carbon Pro – rower, który wygrał wszystko

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dziwi Was ten tytuł? Dziś ciężko w to uwierzyć, ale Zaskar w swojej wieloletniej historii zwyciężał na Pucharach Świata w XCO, DH, Dual Slalomie i Trialu, od tamtych lat minęło sporo czasu więc pora przyjrzeć się z bliska najnowszej odsłonie Zaskara.

Z pewnymi przyzwyczajeniami ciężko walczyć, Europa zawsze będzie się różnic od Stanów i widać to na wielu polach, także w dziedzinie budowy rowerów i także ich wykorzystywania. Dziś na trasach Pucharu Świata, raczej ciężko nam będzie znaleźć Zaskara w czołówce, ale ten rower nadal jest świetną maszyną na trasy XCO.

Zaskar to rower wyścigowy, dlatego zadbano tu o zyskanie jak największej sztywności bocznej. To właśnie za to odpowiada charakterystyczny trójkąt przy styku rury górnej i podsiodłowej. zastosowano tutaj także suport z łożyskami PressFit92. Rama przy korbie wygląda naprawdę masywnie, a przekroje rur są naprawdę szerokie. Żeby to wszystko zwieńczyć rower oparto na kołach z piastami w standardzie boost. Mówiąc w skrócie zastosowano wszystko co może zwiększyć sztywność roweru. Jednocześnie technologia Triple Triangle daje więcej komfortu niż w klasycznym rowerze HT, bardzo dobrze można to wyczuć na łąkach, nierównościach i wertepach.

Osprzęt w tym rowerze także spełnia wszelkie wymogi roweru wyścigowego. Koła zbudowane na obręczach Stan’s NoTubes Crest i szprychach DT Competition. Napęd to korba Sram Eagle X1 Carbon z 34 zębami, a kaseta Sram XG1295 w stopniowaniu 10-50. Manetka i przerzutka tylna to także Sram Eagle X01. Za amortyzację odpowiedzialny jest Rockshox Sid RL o skoku 100 mm z manetką blokady na kierownicy. Hamulce to ponownie Sram i model Level TL, sztyca i kierownica są marki GT, model All Terra Carbon. Mostek także z tej samej linii produktów, ale wykonany z aluminium. Siodło natomiast to WTB Silverado Race.

GT pracując nad geometrią swoich rowerów HT idzie z duchem czasu i stosuje tzw. „Progresywną Geometrię”. Za tym zwrotem kryje się wydłużenie górnej rury w ramie i lekkie skrócenie tylnego trójkąta. Dzięki temu dużo łatwiej przesuwać środek ciężkości na rowerze z przodu na tył, to z kolei powoduje, że znacznie łatwiej sterować rowerem na trudnych technicznie ścieżkach i na zjazdach, a jednocześnie możemy zwiększyć docisk na podjazdach wychylając się do przodu i spokojnie pokonywać strome podjazdy. Ten typ geometrii to także krótszy mostek i szersza kierownica, co wiąże się z pewniejszą kontrolą na zakrętach, nawet tych ciasnych i pokonywanych na dużej prędkości.

GT zdecydowanie stworzyło rower, który spełni standardy nawet najbardziej wymagających ścigantów, jednocześnie komuś o przeciętnych umiejętnościach pozwoli komfortowo pokonywać dość wymagające trasy. Chociaż należy tu zdecydowanie zaznaczyć, że to właśnie wyścig będzie naturalnym środowiskiem Zaskara.

Szczegóły roweru możecie poznać na stronie producenta.


Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 1