Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
Ponad 30 rowerów w blisko 30 lokalizacjach w całej Polsce można sprawdzić w ramach bezpłatnych testów Meridy. Rozpoczną się one w weekend 24-25 marca podczas Bike Expo – Narodowy Test Rowerowy i potrwają przez wiele miesięcy.
W tym roku zapewniamy nie tylko najdroższe rowery, by każdy mógł znaleźć coś na miarę swoich potrzeb i możliwości – mówi Anna Bara, marketing manager Merida Polska. Już 24 marca w trasę po Polsce ruszy Mobilne Centrum Testowe, czyli ciężarówka wypełniona rowerami jednej z czołowych dwukołowych marek świata. Ponad 30 rowerów Merida będzie można sprawdzić na trasie w blisko 30 lokalizacjach. Podczas całodniowych bezpłatnych testów każdy zainteresowany może wypróbować na trasie górskie, szosowe i przełajowe rowery Merida, w tym modele znane z najważniejszych wyścigów świata. W jak najlepszym doborze roweru pomoże to, że każdy model będzie dostępny w kilku rozmiarach.
W ubiegłym roku w testach Meridy wzięło udział w sumie 1340 osób, w nowym sezonie organizatorzy również spodziewają się dużego zainteresowania wydarzeniem. – Dotychczasowe testy utwierdziły nas w przekonaniu, że warto rozwijać tę inicjatywę. Zmieniła ona wyobrażenie wielu osób na temat rowerów i pozwoliła wyrobić sobie opinię na różne związane z nimi kwestie. W tym roku postanowiliśmy urozmaicić zawartość naszej ciężarówki. Zapewniamy nie tylko nasze najdroższe rowery, by każdy mógł znaleźć coś na miarę swoich potrzeb i możliwości – mówi Anna Bara, marketing manager Merida Polska.
Po raz pierwszy Mobilne Centrum Testowe zaparkuje w tym roku podczas Bike Expo – Narodowy Test Rowerowy. Aby w weekend 24-25 marca sprawdzić rowery Merida na PGE Narodowym, wystarczy zgłosić taką chęć na miejscu. Na wszystkie pozostałe wydarzenia w ramach akcji obowiązują zapisy on-line poprzez formularz dostępny na www.rowerymerida.pl/testy. Zarezerwowany rower w wybranym dla siebie rozmiarze będzie gotowy do testów o wskazanej godzinie w określonym w formularzu miejscu. Na stronie internetowej akcji podano szczegółowe informacje dotyczące modeli, które wypełniają w tym roku Mobilne Centrum Testowe. Znajdą się wśród nich premiery sprzętowe, jak i odświeżone wersje rowerów z różnych kategorii.
Rower rowerowi nierówny
– Poleciłabym takie testy wszystkim osobom, które uważają, że rower to rower i każdy z nich jest taki sam. Przekonają się z pewnością, że rower rowerowi nierówny – uważa Dominika Ruta, jedna z uczestniczek ubiegłorocznych testów Meridy. W tym roku różnicę będzie można poczuć m.in. dzięki testom różnych wersji tego samego roweru. Big.Nine, jeden z najpopularniejszych hardtaili na rynku, będzie dostępny w ciężarówce Meridy aż w trzech wersjach: Big.Nine Team, 7000-E oraz 500 Lite.
8,5-kg model Team to ulubiony rower startowy Gunn-Rity Dahle Flesjii, najbardziej utytułowanej kobiety w historii MTB, znany z Pucharu Świata XC czy mistrzostw świata. 7000-E może zainteresować ze względu na swój elektryczny osprzęt XT Di2. Z kolei aluminiowy Big.Nine 500 Lite może być traktowany jako pierwszy rower do maratonu MTB. Każdy zainteresowany będzie miał szansę porównać zachowanie tych rowerów na trasie.
Górski zestaw rowerów testowych Merida tworzą także modele z pełnym zawieszeniem: Ninety-Six 9. 7000 oraz One-Twenty 9. XT-Edition. Na jednej z wersji pierwszego z nich już wkrótce Jose Antonio Hermida i Joaquim „Purito” Rodriguez wystartują w nazywanym „górskim Tour de France” legendarnym wyścigu Absa Cape Epic. Wszystkie dostępne do testów modele są wypełnione zaawansowanymi technologiami. Jedną z nich jest zastosowanie lnianych biowłókien wplecionych w strukturę karbonu tworzącego ramę. Pochłaniają one drgania na trasie i zwiększają komfort na nierównościach.
Szosowcy też mają wybór
– Jest idealny. Nie ma już wymówek, by wstrzymywać się przed jazdą na rowerze aero – mówi o nowym Reacto Joaquim „Purito” Rodriguez, legenda kolarstwa, ambasador grupy Bahrain-Merida, która ściga się m.in. na tym modelu. Uczestnicy testów Meridy będą mogli skonfrontować opinię Purito z własnymi odczuciami. W ciężarówce znajdzie się model Reacto 6000 wyposażony w osprzęt Shimano Ultegra. Dzięki zabiegom projektantów Meridy Reacto może teraz zaskoczyć wszystkich, którym rowery aero kojarzą się z mało wygodną jazdą.
– Komfort odczuwany na siodełku udało nam się poprawić aż o 24% w stosunku do poprzedniej wersji Reacto – zaznacza Juergen Falke, dyrektor produktów Meridy i szef jej działu badawczo-rozwojowego. – Nowe Reacto może śmiało konkurować pod względem komfortu ze słynącą z niego Sculturą – dodaje, porównując model aero do wszechstronnej szosówki Meridy. Scultura będzie dostępna w ciężarówce Meridy w dwóch wersjach. Karbonowa Scultura Disc 7000-E z elektrycznym osprzętem Shimano Ultegra Di2 oraz aluminiowa Scultura Disc 500 pozwolą zweryfikować, jak sprawdzają się hamulce tarczowe na szosie.
W ubiegłym roku dużą popularnością wśród uczestników akcji Meridy cieszył się inny model z tarczówkami, Scultura Disc 5000. – Testowałem ją ze względu na hamulce tarczowe i związane z nimi kontrowersje. W porównaniu do tradycyjnego rozwiązania różnica w skuteczności hamowania jest ogromna. Rozumiem wątpliwości co do stosowania tarczówek podczas wyścigów, ale ja roweru szosowego używam głównie do treningów i wycieczek, więc ze względów bezpieczeństwa zdecydowałbym się właśnie na hamulce tarczowe – powiedział Tomasz Lutecki po testach w Łodzi.
Daj się zaskoczyć
Mocną alternatywą dla rowerów górskich i szosowych będzie podczas testów Meridy model Cyclo Cross 600. Można się z nim przekonać, czy słusznie rowery przełajowe nie są już traktowane wyłącznie jako zimowy przerywnik, ale poprzez swoją wszechstronność dają dużo więcej możliwości.
Niezależnie od tego, jaki rower przyjdzie testować, będzie można liczyć na fachowe wsparcie i dobrą atmosferę. – Można się poczuć jak na prawdziwym wyścigu, gdy mechanik przygotowuje rower przed startem. Wszystko wśród ludzi, dla których rower jest ważną częścią życia – uważa Michał Kędzierski, uczestnik ubiegłorocznych testów. Czego jeszcze można się spodziewać? – Minimum formalności, maksimum czasu jazdy. Przetestowanie roweru przez półtorej godziny daje o wiele więcej informacji o rowerze, niż można wyczytać w internecie czy „wyoglądać” na YouTube – stwierdził Michał Kumor po testach w Krakowie.
Jeśli ktoś uważa, że o rowerach wie wszystko, może się zdziwić. – Było to jedno z najciekawszych doświadczeń rowerowych w moim życiu, a mam ich za sobą wiele – powiedział Piotr Gortat o jeździe testowym rowerem Merida. Kto chce poczuć różnicę i dać się zaskoczyć albo po prostu spędzić miło czas z rowerem, już teraz może zarezerwować model dla siebie na www.rowerymerida.pl/testy.
COMMENTS