Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
2017 jest dla nas rekordowy pod każdym względem. Rok się nie skończył, a my już po raz pierwszy w historii mamy na liczniku milion odsłon. Czwarty sezon ankiety podsumowującej sezon przeszedł moje wszelkie oczekiwania. Między sobą rozmawialiśmy, że 1500 ankiet to będzie na prawdę satysfakcjonujący wynik. A tu okazało się, że ankieta w sumie została wypełniona 3182 razy!!!
Ilość oddanych głosów także mocno przełożyła się na to jakie wnioski można z niej wyciągnąć. Po pierwsze budując ankietę starałem się, żeby każdy kto uprawia kolarstwo, a nie jeździ na rowerze, znalazł coś dla siebie. I tak zarówno szosowcy, jak i kolarze grawitacyjni mieli pole do popisu. Jednak nie wziąłem pod uwagę, że ankietę będą chcieli wypełnić także zwykli rowerzyści… Ale skoro już tu są, to możemy jasno zobaczyć jak bardzo niszowe jest to, czym sami się zajmujemy.
Najważniejsze dane z poniższego zestawienia dotyczącego mediów, blogów oraz demografii:
- ankietowani nieprzerwanie interesują się najbardziej kolarstwem górskim oraz szosą
- źródłem informacji o kolarstwie jest cały czas przede wszystkim internet, ale udział prasy istotnie maleje
- ponad połowa najchętniej czytanym tytułem prasowym jest bikeBoard, choć wg ankietowanych jego udział w rynku spada. Podobnie Magazyn Bike. Kilka punktów w górę Magazyn Szosa.
- tylko 7,4% ankietowanych deklaruje, że dostęp do prasy ma za pośrednictwem prenumeraty, blisko 40% kupuje od czasu do czasu
- najchętniej czytane w internecie strony internetowe to mtb-xc.pl :), bikeboard.pl, naszosie.pl oraz bikeworld.pl. Wysoko także jedna z najstarszych platform – forumrowerowe.org
- najpopularniejszym i w zasadzie jedynym liczącym się vlogiem kolarskim jest SzajBajk
- najpopularniejszym blogiem rowerowym jest bez dwóch zdań prowadzony przez Łukasza Przechodzenia roweroweporady.pl
- najpopularniejsze blogi kolarskie otwiera Hop Cycling, dalej przemekzawada.com, 1enduro.pl, xouted.com i szymon.bike
- blisko 90% ankietowanych to mężczyźni, znakomita większość to osoby urodzone między 1971 a rokiem 2000
COMMENTS