Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Międzynarodowa Unia Kolarska dość mocno zweryfikowała przepisy dotyczące nie tylko samego Pucharu Świata, ale kolarstwa górskiego jako takiego. Po części chodzi o uatrakcyjnienie rywalizacji, po części o „pilnowanie swojego”.
Przeczytajcie sami – poniżej lista zmian, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2018:
- zakaz startów w zawodach z kalendarza UCI dla zawodników z licencją Masters, jeśli na dzień 1 stycznia 2018 byli oni sklasyfikowani w rankingu UCI. W praktyce oznacza to rok karencji między przejściem z elity do kategorii masters;
- niby oczywistość, ale dodany został zapis o zakazie używania e-rowerów na trasie, zarówno podczas zawodów, jak i treningu;
- wprowadzony zostaje zakaz używania kamer (sportowych) podczas zawodów cross country, a także w zjazdu, zarówno w kwalifikacjach jak i w finale. Dopuszczone jest używanie kamer tylko i wyłącznie na potrzeby produkcji telewizyjnej. Pod pozorem bezpieczeństwa UCI ukróca proceder amatorskich relacji z zawodów, stając się poniekąd monopolistą w temacie
XCO
- by wystartować w Pucharze Świata należy mieć zgromadzonych co najmniej 20 punktów UCI
- krajowa federacja może zgłosić do 6 zawodników per kategoria wiekowa, którzy zobligowani są do startu w strojach narodowych
- ustawienie na starcie – pierwsza 16 na podstawie wyników wyścigu XCC, reszta na podstawie rankingu UCI, pozostali na podstawie losowania
- zmniejszeniu ulega ilość punktów, którą można będzie zdobyć na mistrzostwach kraju oraz kontynentu w kategorii elita, zwiększona została za to dla kategorii U23, ale tylko, jeśli taki wyścig odbywa się jako osobna rywalizacja.
XCC
- rywalizacja odbywa się tylko dla kategorii elita
- prawo startu w XCC mają tylko zawodnicy zgłoszeni do XCO
- limit został ustalony na maksymalnie 40 zawodników
- należy wystartować na takim samym rowerze w XCC, jak i w XCO
- minimalna szerokość opony 45 mm
- ustawienie na starcie – pierwsza 16 na podstawie rankingu Pucharu Świata, reszta na podstawie rankingu UCI
- zasada 80% obowiązuje tak samo jak w przypadku XCO
- rywalizacja w XCC będzie punktowana od 1 do 40 miejsca. Ilość punktów do zdobycia to połowa tych odpowiadających XCO, z tą różnicą, że w XCO punkty otrzymuje się aż do 60 miejsca.
XCE
- punktacja zostaje zrównana z zawodami XCO UCI C2
XCM
- zmianom ulega ilość punktów jakie można zebrać
- zebrane punkty zerują się po Mistrzostwach Świata
Wszystkie przepisy są do wglądu na stronie Międzynarodowej Uniii Kolarskiej.
COMMENTS