Zmiany przepisów dla kolarstwa górskiego [2018]

HomeSport

Zmiany przepisów dla kolarstwa górskiego [2018]

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA


Międzynarodowa Unia Kolarska dość mocno zweryfikowała przepisy dotyczące nie tylko samego Pucharu Świata, ale kolarstwa górskiego jako takiego. Po części chodzi o uatrakcyjnienie rywalizacji, po części o „pilnowanie swojego”.

Przeczytajcie sami – poniżej lista zmian, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2018:

  • zakaz startów w zawodach z kalendarza UCI dla zawodników z licencją Masters, jeśli na dzień 1 stycznia 2018 byli oni sklasyfikowani w rankingu UCI. W praktyce oznacza to rok karencji między przejściem z elity do kategorii masters;
  • niby oczywistość, ale dodany został zapis o zakazie używania e-rowerów na trasie, zarówno podczas zawodów, jak i treningu;
  • wprowadzony zostaje zakaz używania kamer (sportowych) podczas zawodów cross country, a także w zjazdu, zarówno w kwalifikacjach jak i w finale. Dopuszczone jest używanie kamer tylko i wyłącznie na potrzeby produkcji telewizyjnej. Pod pozorem bezpieczeństwa UCI ukróca proceder amatorskich relacji z zawodów, stając się poniekąd monopolistą w temacie

XCO

  • by wystartować w Pucharze Świata należy mieć zgromadzonych co najmniej 20 punktów UCI
  • krajowa federacja może zgłosić do 6 zawodników per kategoria wiekowa, którzy zobligowani są do startu w strojach narodowych
  • ustawienie na starcie – pierwsza 16 na podstawie wyników wyścigu XCC, reszta na podstawie rankingu UCI, pozostali na podstawie losowania
  • zmniejszeniu ulega ilość punktów, którą można będzie zdobyć na mistrzostwach kraju oraz kontynentu w kategorii elita, zwiększona została za to dla kategorii U23, ale tylko, jeśli taki wyścig odbywa się jako osobna rywalizacja.

XCC

  • rywalizacja odbywa się tylko dla kategorii elita
  • prawo startu w XCC mają tylko zawodnicy zgłoszeni do XCO
  • limit został ustalony na maksymalnie 40 zawodników
  • należy wystartować na takim samym rowerze w XCC, jak i w XCO
  • minimalna szerokość opony 45 mm
  • ustawienie na starcie – pierwsza 16 na podstawie rankingu Pucharu Świata, reszta na podstawie rankingu UCI
  • zasada 80% obowiązuje tak samo jak w przypadku XCO
  • rywalizacja w XCC będzie punktowana od 1 do 40 miejsca. Ilość punktów do zdobycia to połowa tych odpowiadających XCO, z tą różnicą, że w XCO punkty otrzymuje się aż do 60 miejsca.

XCE

  • punktacja zostaje zrównana z zawodami XCO UCI C2

XCM

  • zmianom ulega ilość punktów jakie można zebrać
  • zebrane punkty zerują się po Mistrzostwach Świata

Wszystkie przepisy są do wglądu na stronie Międzynarodowej Uniii Kolarskiej.


Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie także dzięki Tobie! Spodobał Ci się przeczytany tekst? Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i dzielić się pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0