Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
Unikatowa linia w Przasnyszu już powstaje, a fabryk dysponujących tak zaawansowanym sprzętem można naliczyć tylko kilka w Europie. Maja Włoszczowska i pozostali zawodnicy KROSS Racing Team sprawdzają też nową odsłonę karbonowego modelu roweru XC z pełnym zawieszeniem. To spore wyróżnienie. KROSS realizuje projekt unijny pod tytułem „Opracowanie innowacyjnej pilotażowej linii do produkcji kompozytowych ram rowerowych na bazie włókna węglowego”, dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. W efekcie powstaną ramy o wyraźnie lepszej jakości. Celem firmy jest przeprowadzenie szeroko zakrojonych badań przemysłowych, tak aby stworzyć własną technologię produkcji. Pozwoli to na nadanie niepowtarzalnych, indywidualnych cech takim kompozytowym ramom. Ten producent stanie się więc chlubnym wyjątkiem europejskiej marki, tworzącej karbonowe ramy u siebie.
KROSS ma w tej chwili trzy linie produkcyjne, z których jedna przeznaczona jest wyłącznie dla rowerów PRO. Każdy rower składany jest ręcznie i podlega kontroli jakości na różnych etapach.
Cel: wyznaczać nowe standardy
Jako niekwestionowany lider polskiego rynku rowerowego i znaczący gracz eksportowy w Europie ta marka doskonale rozumie, jak ważne jest włókno węglowe w produkcji dwóch kółek. Zapewnia on wyjątkową lekkość i wytrzymałość ramy oraz widelca. Dlatego wspomniany projekt idealnie wpisuje się w strategię rozwoju firmy jako producenta własnych ram rowerowych.
Nowa pilotażowa linia zastąpi jeden z dotychczas używanych magazynów i ma służyć testowaniu ram karbonowych pod względem sposobu produkcji oraz wytrzymałości używanych materiałów. Inicjatywa ma charakter badawczy, natomiast zaprojektowane i zbudowane w ten sposób rowery docelowo trafią do sprzedaży. Tak zaawansowaną linię produkcyjną ma zaledwie kilka fabryk w Europie i bez wątpienia decyzja KROSS żeby ją rozwijać, będzie miała spore znaczenie na zagranicznym rynku rowerowym. Umożliwi to w przyszłości zwiększenie eksportu do Czech, Niemiec, Włoch i Hiszpanii.
Dowodem na to, że kierunek rozwoju w oparciu o technologię włókien węglowych jest słuszny stanowi sukces flagowego modelu KROSS – Level B+, który waży zaledwie 8,7 kg (ciężar samej ramy wynosi 970 gramów). To na tym ultralekkim rowerze górskim Maja Włoszczowska w poprzednim roku wywalczyła srebrny medal na Igrzyskach Olimpijskich w Rio i regularnie staje na podium w kolejnych międzynarodowych wyścigach kolarskich. Podobnie jak inni członkowie zespołu KROSS Racing Team, ścigający się na tym modelu – Jolanda Neff, Bartłomiej Wawak i Fabian Giger.
Rewolucyjne wzbogacenie oferty
Po zakończeniu projektu, korzystając z wyników badań, KROSS zamierza budować w swojej fabryce w Przasnyszu karbonowe ramy rowerowe oraz rowery oparte na tych ramach. Mają tam powstawać w całości, na każdym etapie procesu produkcyjnego. Będą potem używane jako baza dla doskonale znanych na polskim podwórku modeli górskich z serii Level i nowych modeli z pełnym zawieszeniem. Możliwości tych drugich intensywnie sprawdza teraz drużyna KROSS Racing Team.
Projekt „Opracowanie innowacyjnej pilotażowej linii do produkcji kompozytowych ram rowerowych na bazie włókna węglowego” dofinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, Priorytet I. Wykorzystanie działalności badawczo-rozwojowej w gospodarce, Działanie 1.2 Działalność badawczo-rozwojowa przedsiębiorstw.
COMMENTS