Ewolucja przyspieszenia – BMC prezentuje nowe rowery Teammachine

HomeINFORMACJE PRASOWE

Ewolucja przyspieszenia – BMC prezentuje nowe rowery Teammachine

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA


Koncentrując się na osobach podchodzących do kolarstwa szosowego i wyścigów bardzo poważnie, BMC nie pozostawiło bez zmian praktycznie żadnego elementu Teammachine. Celem producenta było utrzymanie dominacji w peletonie. W czasie projektowania nowego sprzętu inżynierowie BMC korzystali m.in. z danych pochodzących od profesjonalnych kolarzy i partnerów zewnętrznych. Proces rozwoju przyspieszyła technologia Accelerated Composites Evolution (ACE), dzięki której stworzono tysiące wirtualnych prototypów.

„Poprawienie istniejącego Teammachine to nie lada wyczyn. To jeden z najbardziej utytułowanych rowerów w historii. Ludzie pytali, czy jest w ogóle sens zmiany zwycięskiej formuły. Odpowiedź jest prosta – wiedzieliśmy, że jesteśmy w stanie stworzyć nowy i jeszcze bardziej konkurencyjny rower! Wiadomo też, że jeśli nie pracujesz nad innowacjami, to w tak skupionej na rozwoju branży zostajesz w tyle. W celu stworzenia nowego Teammachine zebraliśmy wszystkie dane, technologie i komponenty, którymi dysponowaliśmy, i zidentyfikowaliśmy obszary, gdzie dostrzegliśmy największe możliwości poprawy. Biorąc to pod uwagę, wyznaczyliśmy konkretne cele i wykorzystaliśmy technologię ACE, aby przygotować odpowiednio wiele wirtualnych prototypów – aż byliśmy zadowoleni z modelu, który spełniał nasze kryteria” – wyjaśnia kierownik ds. badań i rozwoju w BMC Switzerland, Stefan Christ.

Jak wskazuje BMC, podczas gdy nowy układ włókien węglowych i geometria zapewniają optymalną wagę, parametry sztywności i ugięcia są satysfakcjonujące. Wszystko to jest perfekcyjnie zbalansowane, a Teammachine podnosi też na wyższy poziom funkcjonalność i integrację. Efektem jest nowy i elegancki wygląd. Co istotne, rowery są dostępne w dwóch wersjach – z hamulcami tarczowymi i szczękowymi.

Najsilniejsza i najlżejsza generacja

BMC po raz kolejny skorzystało ze swojej autorskiej technologii ACE, by przyspieszyć poszczególne procesy projektowania sprzętu i uzyskać optymalne parametry dotyczące wagi, sztywności i ugięcia. Nowy układ włókien węglowych, poprawiona struktura geometryczna, przewymiarowane kształty rur oraz asymetryczna rama mają swoje źródło właśnie w tysiącach wirtualnych prototypów, które wygenerowano dzięki ACE.

Większa wydajność

Technologia ACE pozwoliła inżynierom BMC na odkrycie dodatkowego potencjału w zaawansowanych laminatach węglowych oraz kształtowaniu rur. Dekady doświadczenia związanego z włóknami węglowymi wykorzystano do stworzenia kompleksowego układu węglowego – użyto do tego najwyższej klasy włókien, co umożliwiło uzyskanie oczekiwanych właściwości ramy. Sztywniejszy suport oznacza lepsze przyspieszenie, a poprawione właściwości dotyczące pionowego ugięcia dają kolarzom wygodę. Poziom sztywności skrętnej został zachowany, dzięki czemu kierowanie pozostało równie dynamiczne.

Jak zaznacza BMC, korzyści związane z układem włókien węglowych stanowią bardzo dobrą podstawę dla nowej geometrii. Charakterystyczny design górnej rury tylnego trójkąta zwiększa ugięcie poprzez tłumienie drgań pochodzących z rury podsiodłowej. Bardziej kompaktowy tylny trójkąt poprawia transfer mocy, a jednocześnie pozwala na redukcję wagi całego roweru.

Asymetryczny design

W nowym BMC Teammachine SLR DISC widelec nie jest symetryczny, co ma służyć odpowiedniemu dopasowaniu do hamulców tarczowych. Dalsza redukcja wagi była możliwa dzięki zastosowaniu nowego układu włókien węglowych, ukształtowaniu rur oraz innowacyjnym rozwiązaniom. W rezultacie rama w wersji z hamulcami tarczowymi jest tylko minimalnie cięższa od swego poprzednika z hamulcami szczękowymi (MY18 BMC Teammachine SLR DISC – 815 g; MY17 BMC Teammachine SLR – 790 g).

Funkcjonalna integracja i autorskie technologie

Wykorzystana w Teammachine SLR01 technologia Integrated Cockpit System (ICS) zapewnia ponadprzeciętnie duże możliwości regulacji i daje przedniej stronie roweru gładki i elegancki wygląd. Inżynierowie BMC zintegrowali też łącznik przewodów Di2, ukrywając go wewnątrz ramy. Kolejna innowacja to autorski system mocowania hamulców tarczowych (Direct Frontal Flat-Mount), zoptymalizowany z myślą o tarczach w rozmiarze 160 mm – rozwiązanie to eliminuje potrzebę użycia dodatkowych elementów, co pozytywnie wpływa na wagę roweru. Wśród wykorzystanych przez szwajcarską markę rozwiązań znalazły się również m.in. zintegrowana obejma wspornika siodła, ultralekka oś w standardzie Thru-Axle oraz hak tylnej przerzutki – wszystko przygotowane w Impec Lab w ten sposób, by do minimum ograniczyć wagę komponentów.

Modele i rozmiary

Rodzina nowych rowerów BMC obejmuje modele z serii: Teammachine SLR01 DISC, Teammachine SLR02 DISC, Teammachine SLR01 oraz Teammachine SLR02. Rowery są dostępne z ramami w sześciu różnych rozmiarach (47, 51, 54, 56, 58 i 61 cm).


Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie także dzięki Tobie! Spodobał Ci się przeczytany tekst? Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i dzielić się pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0