Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Luty to jest ten moment, kiedy UCI publikuje listę drużyn oraz ich skład. Pewnie lada chwila tu będzie można sprawdzić kto będzie jeździł gdzie, z kim i na czym. Póki co tej informacji jeszcze nie ma, więc zebraliśmy garść najważniejszych informacji. Wszystko można już sprawdzić na stronie UCI, ale najważniejsze transfery oraz co ważniejsze dla nas – polscy zawodnicy, polskie ekipy… wszystko to znajdziecie poniżej.
Umarł król, niech żyje król!
Pod koniec sezonu 2016 pojawiła się informacja o zakończeniu wspierania kolarstwa górskiego przez markę Merida i definitywny koniec drużyny Multivan Merida. Jak się jednak później okazało nie ma tego złego, bo Jose Antonio Hermida, który zakończył swoją sportową karierę został ambasadorem marki i będzie teraz pojawiać się przede wszystkim na maratonach i etapówkach. Gunn Rita Dahlee Flesja we współpracy z norweskim dystrybutorem rowerów Merida będzie rywalizować przez kolejne dwa lata na trasach Pucharu Świata w barwach Team Merida Gunn Rita. Jedna z największych nadziei cross country, Ondrej Cink zdecydował się przejść na szosę, a swoją decyzję tłumaczy tym, że kolarstwo górskie przeżywa regres i dopóki UCI nie znajdzie na nie sposobu to chce spróbować swoich sił w dużo popularniejszym kolarstwie szosowym.
Roszady
Helen Grobert jeżdżąca przez ostatnie dwa lata w Ghost Factory Racing przechodzi do Cannondale Factory Racing gdzie zabiera także swoją utalentowaną siostrę Hannah Grobert, aktualnie zawodniczkę U23.
Niemiecka ekipa Ghost Racing Team nadal pozostaje damską drużyną, a do Alexandry Engen, Anne Terpstra oraz Lisi Osl dołączają Lisi Osl, Marlene Degn i Lisa Pasteiner.
W Cannondale Factory Racing jest więcej zmian. Po wielu latach obecności dochodzi do rozstania duetu Manuel Fumic / Marco Aurelio Fontanta. Niemiec dalej będzie jeździł na amerykańskich rowerach, będąc jednocześnie mentorem dla sióstr Grobert. Do składu dołącza także Maxime Marotte, a na kolejne lata swój kontrakt przedłużył Henrique Avancini.
„Ustawiliśmy nowy długoterminowy plan, którego celem są jak najlepsze wyniki podczas Igrzysk w Tokio. W sezonie 2017 skupiamy się na Pucharze Świata oraz klasyfikacji generalnej ABSA Cape Epic” – podsumowuje Daniel Hespeler, manager CFR. „Skupiamy się na doświadczeniu Fumica i Avancini licząc, że w połączeniu z talentami takimi jak Grobert i Marotte będziemy liczyć się zarówno w męskiej, jak i kobiecej elicie.”
Drużynę Cannondale Factory Racing po ośmiu latach opuszcza Marco Aurelio Fontana przechodząc do włoskiej ekipy Bianchi Countervail. W jej barwach w sezonie 2017 zobaczymy Chairę Teocchi oraz Stephane’a Tempier’a.
Transformację przechodzi Luna Pro Team, która w sezonie 2017 będzie funkcjonować pod nazwą CLIF Pro Team. Menadżerem dalej Waldek Stępniowski, a w składzie Haley Battern, Lea Davison, Hannah Finchamp, Eva Lechner, Katerina Nash, Catherine Pendrel, Maghalie Rochette oraz Andrea Waldis.
Ralph Naf, który w minionym sezonie stał na czele Stockli Pro Team w porozumieniu z marką Radon formuje Radon Factory XC Team w składzie Kathrin Stirnemann, Aleksandra Keller oraz Mathias Fluckiger.
Zmianie ulega jeden ze sponsorów tytularnych drużyny Nino Schurtera oraz Jenny Rissveds. W 2017 zobaczymy ich w barwach Scott SRAM. W składzie pozostają także Andri Frischknecht, Michiel van der Heijden, a wzmocnieniem ma być Mathias Stirnemann.
Dwudziestą rocznicę przewodzenia grupie obecnie funkcjonującej pod nazwą BH SR Suntour KMC będzie w tym roku obchodził Michel Hutsebaut. W sezonie 2017 będzie miała dwa składy. Młodych talentów, w którego skład ze średnią wieku 19 lat wejdą Martina Berta, Lena Gerault, Thomas Bonnet i Clement Berthet. W składzie elity pojawią się nowe, dobrze znane nazwiska – Daniela Campuzano, Kohei Yamammoto oraz Leandre Bouchard. Wzmocnią oni zawodników, którzy przedłużyli swoje kontrakty – Victora Koretzky’ego, Jordana Sarrou, Nicolasa Bazin’a i Lisę Mitterbauer.
Wisienka na torcie
Fakt znany już od jakiegoś czasu. Nasz krajowy team, czyli Kross Racing Team nie spoczywa na laurach po wzmocnieniu składu w 2016 roku i rozszerza go o znaną i lubianą „Jolkę Demolkę”. W efekcie mamy szwajcarsko polską ekipę – Maja Włoszczowska, Bartłomiej Wawak, Fabian Giger i Jolanda Neff. Menadżerem Tomasz Swierczyński, asystentem Rafał Łuksza.
Czerwony pociąg
Co prawda JBG-2 już od kilku lat przesunęła swoją specjalizację dużo mocniej w kierunku maratonów MTB oraz etapówek, ale to obok KRT jedyna polska ekipa zarejestrowana w UCI. W związku z tym także niewielkie roszady w ich składzie musiały zostać tu zaakcentowane. Sezon 2017 to kolejne wzmocnienie „czerwonego pociągu”, któremu na imię Karol Rożek. W efekcie będziemy mieli aż 9 zawodników: Adrian Brzózka, Piotr Brzózka, Tomasz Dróżdż, Wojciech Halejak, Mariusz Kozak, Mariusz Michałek, Patryk Piasecki oraz Anton Sintsov. Menadżerem Sara Piasecka.
AKTUALIZACJA
Na naszym krajowym podwórku ćwierkają wróbelki, że doczekamy się jeszcze jednej ekipy UCI. Z takim statusem ekipy UCI w sezon 2017 wchodzą po raz pierwszy dwie nowe polskie ekipy. Po pierwsze Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team, w której składzie w tym sezonie zobaczymy Marka Konwę, Marcelego Bogusławskiego, Kubę Zamroźniaka oraz Katarzynę Solus Miśkowicz. Menadżerem Maciej Zabłocki, asystentem Bogdan Czarnota.
Drugą starą nową ekipą, po raz pierwszy ze statusem UCI w sezon wchodzi OK Racing Dąbrowa Górnicza. Pierwsze skrzypce mają grać orlicy – Patrycja Świerczyńska oraz Kamil Bialończyk. Skład uzupełniają Sławomir Kohut i Kornel Osicki. Menadżerem Jan Gil, a asystentką Magdalena Pyrgies.
Polskie nazwiska zobaczymy także w Head Pro Team, gdzie obok dwóch Szwajcarów są trzej Polacy – Maciej Biedrończyk, Bartosz Dziadkowiec, Jarosław Żur.
Trzymając się kolarstwa górskiego, ale już nie cross country tylko zjazd znajdujemy Sławomira Łukasika, który w sezonie 2017 będzie jeździł w NS Bikes Factory Racing.
COMMENTS