Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Sezon przełajowy już hula na całego, zatem i u nas czas na zaprezentowanie sprzętu CX. Złożyło się tak, że sam jeszcze nie miałem nigdy okazji jeździć rowerem przełajowym, więc okazja do sprawdzenia tego sprzętu była też okazją do sprawdzenia samego siebie. Aluminiowy model Crux Sport występuje w dwóch wersjach koloru, mi przypadł ten czarny i to chyba najlepszy kolor dla roweru przełajowego, którego przeznaczeniem jest raczej być brudnym.
Rama w Cruxie jest zrobiona z aluminium E5 premium, materiał jest dość lekki a konstrukcja zachowuje odpowiednią sztywność. Z przodu roweru od razu rzuca się w oczy dość masywna, bardzo rasowo wyglądająca, konstrukcja widelca carbonowego wykonanego w technologii FACT. Oprócz moich słabych nóg za napędzanie roweru odpowiada grupa Shimano 105. Jest tutaj jeden mały wyjątek bo korba jest firmy Praxis. Przy korbie zatrzymamy się na chwilę, oprócz tego że idealnie dopełnia matowy design roweru to od razu po wkręceniu roweru na obroty czuć, że to porządny sprzęt. Kombinacja zębatek to 46/36 i w kombinacji z kasetą 11-28 powoduje, że mam duży szacunek dla przełajowców za przepychanie takich kombinacji, bo lekko nie jest.
Natomiast lekko, a nawet bardzo lekko chodzą hamulce. Nie mam wiedzy jak działają cantilevery (używałem ich dawno temu w mtb) w przełaju i jaka byłaby różnica w błocie, bo akurat na takie warunki nie trafiłem. Wiem jednak, że tarczówki hydrauliczne pozwalają przełaja wyprowadzić nawet w delikatnie cięższy teren niż piach czy leśne ścieżki. Dla kogoś kto nie jest wprawiony w jeżdżeniu CX przydatne będzie też siodło, które zapewnia komfort tak jak zamontowany w Cruxie – Phenom. Jeżeli nawet się troszkę zagapisz i trafisz na korzeń lub jakieś inne wyboje to miękkie siodło uratuje Ci… to co siodła ma ratować ;)
Rower jest zwinny, można nim niemal zakręcić się dookoła drzewa, więc jeśli decydujesz się na przełaj jako rower na zimę do trenowania w każdym terenie, to na pewno możesz poćwiczyć technikę wycinając slalomy między drzewami. Opony w tym rowerze to Tracer Sport o szerokości 33 mm, założone są one na koła Axis Elite.
Na naszym wideo możecie zobaczyć jak ten rower sprawuje się w akcji.
Pełną specyfikację roweru można sprawdzić na stronie producenta
COMMENTS