Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Decathlon jak co roku zaprezentował swoją najnowszą kolekcję podczas wyścigu Roc d’Azur. Rowery B’twin w sklepach pewnie zaczną się pojawiać już niebawem, bo francuska firma zwykła swoje kolekcje wprowadzać do sprzedaży dość płynnie. To co można uznać za swego rodzaju standard w dzisiejszych czasach, to fakt że niemal pod każdy kolor roweru możemy dokupić pasującą odzież, buty i kask.
SZOSA
Prezentacje rowerów zaczniemy wyjątkowo od rowerów szosowych. Na sam początek B’TWIN Triban 100. Rower, który kwalifikujemy jako typowy commuter (lub po naszemu „dojeżdżacz” albo jakoś tak). Aluminiowa rama, stalowy widelec, do tego prosty 7 rzędowy napęd, w kombinacji z jednym blatem z przodu.
Największą cechą charakterystyczną tego roweru na pewno będą dość nietypowe manetki, które mogę ułatwić zmianę biegów, kiedy ręce na kierownicy mamy ułożone w wąskim chwycie. Wyglądają one mniej więcej tak:
Rower ten ma ważyć 11,3 kg a jego cena ma wynieść 259,99 euro.
Triban 500 poza delikatnym odchudzeniem i zmianą kolorów nie ma większych zmian w specyfikacji. Bardzo podobnie wygląda sprawa w modelu Triban 520 i Triban 520 W.
Dobrym przykładem tego jak płynnie decathlon wprowadza nowe modele do oferty jest Triban 540, który w tej samej formie będzie funkcjonował w nowej kolekcji.
Z oferty francuskiej firmy wypada model ULTRA 700 AF i „pierwszą” Ultrą będzie teraz ULTRA 900 AF. Rower zbudowany na aluminiowej ramie z carbonowym widelcem. Do kompletu koła Mavic Aksium i kompletna grupa Shimano 105 2×11. Rower będzie ważył 8,9 kg, a jego cena to 1099,95 euro.
Rower, który w nowym katalogu jaki się pod nazwą ULTRA 920 AF to na pierwszy rzut oka nic innego tylko kontynuacja modelu ULTRA 720 AF. Identyczną migrację mamy w przypadku modelu ULTRA 900 CF, który do tej pory znaliśmy pod nazwą ULTRA 700 CF, taki sam los spotkał ULTRA 720 CF oraz ULTRA 740 CF
MTB
W rowerach górskich pierwszą dużą zmianą jest zmiana w nazewnictwie tych wyższych modeli, które teraz już nazywamy tak jak każdy rower mianem Rockridera, a nie Rafal jak to było w latach poprzednich. W modelach podstawowych takich jak Rockrider 340 lub Rockrider 520 nie występują rewolucyjne zmiany w konfiguracji, dostajemy nowy wygląd roweru i kosmetyczne zmiany. Warto dodać, że tylko najniższy model, czyli Rockrider 340 ma koła 26″, cała reszta kolekcji zbudowana jest na średnim rozmiarze – 27,5″
Podobnie delikatne zmiany czekają model Rockrider 540, oprócz zmiany grafiki i kolorów, między innymi jest inny mechanizm korbowy. Rower będzie ważył tyle samo i kosztował 459,99 euro.
Rockrider 560 to już rower dla troszkę bardziej zaawansowanego użytkownika. Napęd SRAM X5 2 x 10, do tego amortyzator Rock Shox 30 Silver. Całość zbudowana na aluminiowej ramie i kołach 27,5″. Rower może być „pierwszym”, który wciągnie w świat ścigania na rowerze górskim.
Rockrider 900 ten rower jest już dostępny na polskiej stronie Decathlon. W tym modelu już widać lekko zadziorny charakter, specyficzny dla rowerów XC. Podwójnie cieniowana rama, koła Mavic Crossride, napęd 1 x 11 SRAM NX. Blat w korbie to 30T, a kaseta o stopniowaniu 11-42. Za amortyzacje odpowiedzialny jest widelec Manitou M30 Air. Minusem tego roweru jest to, że przednia oś jest w standardzie 9 mm.
Rockrider 920 – Najwyższy model z aluminiowych rowerów HT z kolekcji B’Twin. Rama tego roweru opisywana jest jako wersja EVO. Jest delikatnie dłuższa co może ukierunkować jej charakter jeszcze bardziej w stronę XC. W tym miejscu warto zauważyć, że wszystkie modele począwszy od 540 mają dość płaski kąt główki – 69,5 stopnia. Podobnie jest także w modelu 920. Do ramy Alu XC Comp dołożono jeszcze Rebe RL, tym razem już z osią 15 mm. Koła to także Mavic Crossride. W tym modelu mamy także wyższy model napędu. Sram GX w konfiguracji 1 x 11. Z przodu 30T, a kaseta 10 – 42 T. To także pierwszy rower HT w kolekcji, który zamiast hamulców Tektro, ma już założone hamulce Sram Level. Rower waży 11,20 kg, a jego cena to 1249,99 euro.
Rockrider 960 To już najwyższy model HT. Niemal identyczna konfiguracja jak w modelu 920, ale z kilkoma różnicami. Po pierwsze najważniejsze – tutaj jest carbonowa rama. Dodatkowo obie osie są sztywne 15 mm i 12 mm. Blat w korbie ma 32 zęby i jest także carbonowa sztyca. Rower waży 10,60 kg i ma kosztować 1599,99 w Polsce zapewne będzie to około 7 tys zł.
W kategorii rowerów full suspension, także są delikatne zmiany. Najwyższy model Rockrider 740 S zyskuje także napęd 1 x 11 SRAM GX. W konfiguracji: korba 30T i kaseta 11 – 42T. Dzięki temu rower delikatnie straci na wadze.
COMMENTS