BTWIN RAFAL 700 27.5″ [2016]

HomeSprzętROWERY

BTWIN RAFAL 700 27.5″ [2016]

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jest taki moment kiedy zaliczasz pierwszy czy drugi start w maratonie i zaczyna Ci się podobać. Myślisz o kolejnym sezonie do którego podejdziesz na poważnie, zimę odpowiednio przepracujesz, zaczniesz się rozglądać za lepszym rowerem myśląc o awansie do wyższego sektora, w końcu to będzie Twoja pierwsza generalka!

Tylko jak patrzysz na kozaków z pierwszego sektora to przecierasz oczy ze zdumienia. Topowe marki, karbonowe ramy, najwyższe grupy osprzętu. Generalnie na bogato. Czy tego potrzebujesz? Może kiedyś.

Z kolei ten, którym teraz dysponujesz jest jakiś ociężały, koła nie toczą się już tak jak trzeba, mostek ma taki kąt, że w połączeniu z szerokim siodłem czujesz się jak na jakimś cruiserze ;) Po tym jak złapałeś bakcyla na maratony czy cross country potrzebujesz przede wszystkim roweru o sportowej geometrii, niezawodnym płynnie działającym osprzęcie i komponentach będących kompromisem ceny i jakości. Reszta pozostanie w Twoich nogach i głowie.

Ostatnie kilka tygodni w naszej redakcji gościł rower sprzedawany przez sieć Decathlon – BTWIN RAFAL 700 na średnim kole. O ile seria RAFAL w ofercie niebieskich sklepów jest obecna od kilku lat, o tyle tegoroczna kolekcja jest zbudowana praktycznie od nowa. Właśnie w oparciu o zyskujące na popularności średnie koło. Nie znajdziemy już w ofercie rowerów na kołach 29″.

Pierwszy rzut oka

To co od razu przykuwa uwagę w tym rowerze to widelec Manitou. Marki, która mimo, że już nie jest tak popularna jak kiedyś, to wciąż przyprawia o szybsze bicie serca. Druga rzecz to koła Mavic Cross Ride uzbrojone w opony Hutchinson Python 2 27.5 x 2.1″. Te komponenty to jasny sygnał, że ten rower został zbudowany w bardzo przemyślany sposób, pod konkretne, wyścigowe zastosowanie. Ponadto napęd to najlepszy kompromis ceny i jakości ze stajni Shimano czyli grupa SLX w układzie 38/24 – 2×10 z kasetą 11-36. Za hamowanie odpowiada AVID DB1. Aluminiowa kierownica, mostek oraz sztyca z serii RAFAL XC. Kropką nad „i” jest siodło Fizik Tundra M7.

Całość zbudowana w oparciu o aluminiową ramę BTWIN Competition – efekt pracy ekspertów BTWIN Village weryfikowany przez zawodników BTWIN Racing Team. Taperowana główka, direct mount dla przedniej przerzutki, post mount tylnego hamulca czy support press fit 92.

Jazda

Udało mi się na tym rowerze wystartować zarówno w maratonie, jak w wyścigu cross country. Na pierwszy ogień poszła Kujawia XC w Myślęcinku, którą charakteryzują sztywne podjazdy i równie dynamiczne zjazdy. Rower bardzo dobrze podjeżdżał, czułem, że natychmiast „reaguje” na wszystkie moje polecenia. Jak to w XCO bywa, trzeba było bardzo szybko zmieniać przełożenia, co działo się absolutnie niezawodnie. Warto w tym miejscu wspomnieć o blokadzie skoku, która w przeciwieństwie do rozwiązań z Foxa czy RockShoxa nie jest oparta na dźwigni a na trzystopniowej manetce obrotowej działającej podobnie jak gripshift. Na początku podszedłem do tego rozwiązania dość sceptycznie, ale szybko okazało się, że inżynierowie w BTWIN wiedzieli co robią. Bez problemu, nie rezygnując z mocnego chwytu czy to na zjeździe czy podjeździe mocna szybko usztywnić albo odblokować widelec. Kto jeździ XCO ten wie jak bardzo jest to przydatne.



Jeśli chodzi o jazdę na maratonie to tak się złożyło, że udało mi się wystartować w dwóch, które mimo, że maratonami są z nazwy to charakteryzowały się dużymi interwałami typowymi dla cross country – krótko, sztywno, intensywnie – DT4YOU Oborniki oraz Maratony Kresowe w Knyszynie. O ile w zawodach cross country liczonych na około półtorej godziny rower sprawdzał się po prostu świetnie, o tyle 3 godziny i więcej spędzone w siodle zaczynały wychodzić mi bólem pleców. Pewnie żadna w tym wina roweru, tylko brak odpowiedniego przygotowania z mojej strony.

Jednym zdaniem

Muszę przyznać, że każda przejażdżka, trening czy start w wyścigu na RAFAL’e to była czysta frajda i w zasadzie dla mnie, totalnego, acz regularnie jeżdżącego amatora jest to komplety rower do zastosowań wyścigowych.

Rower w rozmiarze M waży równo 12 kg, a cena katalogowa to 3 999 PLN. Jest jeszcze wersja RAFAL 720, która jest minimalnie lżejsza, wyposażona w grupę SRAM X9(T), SRAM X5(P) oraz hamulce AVID DB3. W tej konfiguracji rower kosztuje 4 999 PLN.


Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0