To jest XXC – Cannondale Scalpel 2017 [pr]

HomeINFORMACJE PRASOWESprzęt

To jest XXC – Cannondale Scalpel 2017 [pr]

Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA


Dzisiejsze trasy XC są znacznie trudniejsze niż kiedyś – techniczne sekcje i zestawy przeszkód, których spodziewasz się na trasie DH. W takich sytuacjach rower to za mało, potrzebujesz specjalistycznej broni – lekkiej, sztywnej i zdolnej do wyższych celów niż te, które stawia zwykłe XC, dlatego nowy Scalpel-SI powstał z myślą o XXC.

Chociaż nowy Scalpel-SI należy do ścisłej czołówki najlżejszych ram na świecie, to na nic byłby jego potencjał, gdyby reszta roweru jako całość nie nadążała za jego lekkością. Si, czyli System Integration – Integracja Systemowa – to zarówno technologia jak i filozofia, która dba, by cały rower działał bezbłędnie na najwyższych obrotach, tak jak tego oczekujesz. Genialne rozwiązania, jak unikalny napęd Ai z offsetetm i fenomenalna geometria OutFront mogą istnieć tylko dzięki elementom Si, takim jak korby HollowGram, widełki tylnego trójkąta Zero Pivot czy jedyny w swoim rodzaju amortyzator przedni Lefty. Si gwarantuje niską wagę, sztywność i wrażenia z jazdy, o jakich inne „systemy” mogą tylko pomarzyć.


scalpel 2007 1


KRÓTKI TYLNY TRÓJKĄT TO NIE JEST SZTUKA DLA SZTUKI


System Ai bazuje na prostej przesłance – jeśli coś stoi na drodze do skrócenia tylnego trójkąta i poprawieniu trakcji, pozbądź się tego. Aby przemieścić tylne koło bliżej osi suportu, po prostu odsunęliśmy korbę z zębatkami i przednią przerzutkę o 6 mm na zewnątrz, uwalniając mnóstwo przestrzeni dla tylnej opony, bez konieczności wchodzenia w napęd 1x czy cieniowania dolnych widełek do granic możliwości i osłabiania ich. Do tego odsunęliśmy cały tylny trójkąt, w którym znalazło się miejsce dla symetrycznie zaplecionego tylnego koła, z równym naciągiem szprych po każdej stronie, zbudowanego na zwykłej piaście. Po prostu – mądrze!


POZYCJA, POZYCJA, POZYCJA


Scalpel-Si wymusza na jadącym agresywną, atakującą sylwetkę, a dzięki krótkiemu wspornikowi kierownicy kontrola nad kierunkiem jazdy pozostaje pewna w każdych warunkach, jak w rowerze enduro. W małych rozmiarach ramy stosujemy koła 27,5 cala, w większych duże, 29-calowe, aby jeszcze lepiej dopasować prowadzenie do wzrostu kolarza. Stromy kąt sztycy wspomaga uzyskanie wysokiej mocy w pedałach oraz wyrównuje trakcje obu kół. Ten rower powstał nie tylko z myślą o jeżdżeniu, ale przede wszystkim o ściganiu. I wygrywaniu.


scalpel 2007 3



WYZNACZ SWOJĄ LINIĘ


Amortyzator Lefty nie ma sobie równych pod względem precyzji sterowania. Jego unikalna konstrukcja, z podwójną koroną i pojedynczą golenią daje większą sztywność, niż klasyczny widelec, a dzięki rzędom łożysk igiełkowych jego praca nawet pod obciążeniem pozostaje płynna, równa i wolna od zacięć. Ponieważ sami produkujemy amortyzatory, możemy wybrać odpowiednie dla danego roweru wyprzedzenie osi koła; parametr, który jest kluczowym w naszej geometrii OutFront. A poza tym to jeden z najlżejszych widelców na świecie. Nic nie trzyma kierunku tak perfekcyjnie, jak Lefty.


W WALCE Z NADWAGĄ


Nasze włókno węglowe BallisTec swoją nazwę zawdzięcza militarnemu pochodzeniu, gdzie niska waga i sztywność idą w parze z wyjątkową wytrzymałością. BallisTec pozwala nam na programowanie sztywności w każdym, najdrobniejszym detalu ramy. Innymi słowy jest sztywny tam, gdzie trzeba i tłumi drgania w strefach, w których tego chcemy. Pozwala na nowo zdefiniować czym jest ultralekka rama roweru tak bardzo, że każdy Scalpel-Si otrzymuje naszą dożywotnią gwarancję.


SZTYWNOŚĆ NAWET TAM, GDZIE JEST RUCH


Dzięki unikalnemu systemowi klinowania osi obrotu LockR, uzyskujemy sztywność poprzeczną tam, gdzie inni pogodzili się z jej nieobecnością. LockR to puste w środku osie, stabilizowane rozporowymi stożkami w czasie dokręcania, tworzące wirtualnie jeden, sztywny element. Dzięki nim praca wahacza jest równa i płynna, a tylny trójkąt pozostaje sztywny bocznie, jak w hardtailu. LockR to lekkość i prostota obsługi.


ZINTEGROWANA BLOKADA AMORTYZACJI


Nie zawsze potrzebujesz aktywnego zawieszenia obu kół, nawet jeśli to zawieszenie Scalpela-Si. Kiedy chcesz ostro przyspieszyć, oderwać się konkurencji lub zaatakować długi podjazd, za pomocą jednej manetki na kierownicy zablokujesz obydwa amortyzatory. Hydrauliczna blokada obsługuje na raz amortyzator Lefty i tłumik Rock Shox zawsze wtedy, kiedy sobie tego zażyczysz.


PŁASKI UCHWYT ZACISKU HAMULCA


Specjalny płaski uchwyt pozwala na bezpośrednie przykręcenie zacisku tylnego hamulca, bez dodatkowych adapterów. Dzięki niemu hamulec nie tylko lepiej działa, zyskuje również zawieszenie, w którym elastyczny materiał w miejscu, gdzie zwykle znajduje się oś obrotu może pracować bez ograniczeń. To kolejny element czyniący Scalpela-Si niepokonanym.


Pełne specyfikacje rowerów znajdziesz na stronie dystrybutora

scalpel 2017 specyfikacja (1)


scalpel 2017 specyfikacja (2)


scalpel 2017 specyfikacja (3)


scalpel 2017 specyfikacja (4)



scalpel 2017 specyfikacja (5)


scalpel 2017 specyfikacja (6)


scalpel 2017 specyfikacja (7)


scalpel 2017 specyfikacja (8)


scalpel 2017 specyfikacja (9)


scalpel 2017 specyfikacja (10)




Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie także dzięki Tobie! Spodobał Ci się przeczytany tekst? Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i dzielić się pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0