Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
Focus Raven Max, na którym w tym roku rywalizował Florian Vogel to całkowicie nowa konstrukcja poczynając od samej ramy, która waży zaledwie 885 gram. Waga kompletnego roweru oscyluje wokół 8 kilogramów. Rower został zaprojektowany w Niemczech we współpracy z Markusem Schulte-Lünzumem, który jeździ w barwach teamu fabrycznego Focus. W trakcie prac nad nową ramą sprawdził kilka różnych geometrii, tak by wybrać tą najbardziej optymalną. Niska waga ramy (885 gram) to efekt pracy inżynierów i starannego dobierania oraz układania włókien węglowych. Główka ramy jest naprawdę duża, i można by rzecz, że z charakterem. Bardzo sztywna z możliwością wewnętrznego prowadzenia kabli. Rura podsiodłowa jest wyjątkowo długa, a wraz ze sztycą 27.2 mm daje dużo komfortu, co jest bardzo ważnym elementem podczas zawodów, tak by oszczędzać siły oraz dać mięśniom chwilę wytchnienia.
Kolejną nowością i innowacją Focusa jest technologia R.A.T. (Rapid Axle Technology), która pozwala na wyjęcie sztywnej osi 12 mm po przekręceniu jej tylko o 90 stopni. Z punktu widzenia serwisowego do duże ułatwienie i co ważne, oszczędność czasu w boxie technicznym.
Specyfikacja Focus The Raven Max:
- Rama: karbonowa, ręcznie układane włókna, 885 gram
- Widelec: Rock Shox RS1
- Kierownica: FSA K-Force
- Mostek: FSA K-Force
- Napęd: SRAM XX1
- Manetki: SRAM XX1
- Hamulce: Avid XX1
- Koła: DT Swiss Spline 29″
- Opony: Continental Race King – wersja eksperymentalna
- Sztyca: FSA K-Force
- Siodło: Fizik
- Pedały: Crank brothers egg beaters
COMMENTS