Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
W przyszłorocznej kolekcji szwajcarskiej marki BMC znajdą się aż cztery różne warianty modelu fourstroke – górskiego roweru z pełnym zawieszeniem (full suspension). Najwyższy model, na którym niedawno Julien Absalon zdobył tytuł wicemistrza świata w kolarstwie górskim (cross-country), wyposażono w nową, elektroniczną grupę osprzętu Shimano XTR Di2.
W kolekcji na rok 2016 BMC proponuje cztery warianty roweru fourstroke. W wyższej serii 01 dostępne będą modele z osprzętem Shimano XTR Di2 (napęd 2×11) oraz Sram XX1 (napęd 1×11), a w niższej, czyli 02, są to Shimano XT (napęd 2×11) i Shimano SLX-XT (napęd 2×11).
W każdym z modeli znaleźć można m.in. koła 29”, amortyzatory marki Fox (o skoku 100 mm), siodełka Fizik Tundra oraz opony Continental (X-King/Race King). Wyższa seria została stworzona z najlepszej jakości materiałów karbonowych. W przypadku modeli niższych zastosowano natomiast zarówno elementy karbonowe, jak i aluminiowe.
Sprawdzone w boju
Rowery fourstroke to jedne z najbardziej utytułowanych modeli z pełnym zawieszeniem. W ostatnich miesiącach były testowane w warunkach wyścigowych przez kolarzy BMC MTB Racing Team, m.in. podczas zawodów Pucharu Świata UCI. To właśnie na tym rowerze, w wersji z osprzętem Shimano XTR Di2, Julien Absalon zdobywał medale mistrzostw świata w kolarstwie górskim (cross-country) – złoto w 2014 r. (Hafjell, Norwegia) oraz srebro w 2015 r. (Vallnord, Andora). W wariancie 01 XX1 rower jest również testowany przez zawodników polskiej zawodowej drużyny JBG2 Professional MTB Team, gdzie zbiera znakomite recenzje.
Jak wskazuje BMC, przeznaczeniem rowerów fourstroke nie są jednak tylko wyścigi cross-country. Sprzęt bowiem równie dobrze sprawdza się w maratonach oraz na wszelkich innych ścieżkach, po których można przejechać jednośladem.
Podstawy sukcesu
Szwajcarski producent oparł konstrukcję fourstroke na swoich autorskich technologiach, które są stale doskonalone przez inżynierów BMC. Podstawą geometrii jest BWC, czyli Big Wheel Concept – koncepcja stworzona z myślą o kołach 29”. Konstrukcję ramy zaprojektowano tak, aby kierujący mógł być pewny maksymalnej stabilności oraz sztywności, szczególnie przy pokonywaniu zakrętów. Rower wyróżnia się m.in. dłuższą główką sterową oraz skróconymi widełkami i mostkiem.
Zawieszenie oparto z kolei na systemie APS (Advanced Pivot System), który daje optymalną kontrolę i pewność jazdy. System jest w pełni dostosowany do geometrii roweru oraz rozmiaru kół. Jak zaznacza BMC, w efekcie można liczyć na bardzo wysoką efektywność pedałowania, a straty energii kolarza są minimalne. Kolejny atut APS to tzw. wirtualny punkt obrotu, niejako niezależny od pedałowania. Biorąc pod uwagę również dużą sztywność ramy i niską wagę roweru, BMC fourstroke jest jednym z najszybszych i najbardziej skutecznych rowerów wyścigowych.
Rowery będą dostępne w trzech rozmiarach (S, M i L). Sugerowane ceny nowych modeli BMC fourstroke na rok 2016 wahają się od 17 490 zł (02 SLX) do 59 900 zł (01 XTR Di2).
Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce:
COMMENTS