Hej! #mtbxcpl jest na Google News -
kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
Jeszcze przed Mistrzostwami Świata mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska rowerowi Juliena Absalona. Na pierwszy rzut oka to niczym nie wyróżniający się sprzęt, jednak diabeł tkwi w szczegółach.
Patrząc na całość roweru można dostrzec tęczowe aplikacje, które mówią nam, że to rower mistrza.
Wzrok kierujemy najpierw na tylną przerzutkę i od razu mamy dwa istotne detale – mocowanie „direct mount” oraz przewody od elektronicznego systemu Shimano Di2 – Julien nie używa linki od przerzutki.
Trzeba przyznać, że moc w nodze Francuz musi mieć – zębatka 32T! Na uwagę zasługuje także „customowa” prowadnica łańcucha wykonana z karbonu.
Nie tylko przerzutki są w tym rowerze elektroniczne. Blokada zawieszenia też sterowana jest w ten sam sposób.
Kolejny smaczek, żebyśmy nie mieli wątpliwości do kogo należy ten sprzęt
Julien ma na swoim koncie już 30 zwycięstw w Pucharze Świata – WOW!
Kokpit 3T wraz z widocznym wyświetlaczem od systemu Di2
Francuz używa osprzętu Shimano XTR – podobnie jest z hamulcami i tarczami, na zdjęciu widać jeszcze jeden smaczek, o którym więcej za chwilę.
Na zdjęciu opony Continental Race King, oczywiście w systemie bezdętkowym, podczas wyścigu w Andorze Julien miał założone opony X-King
Raz jeszcze kokpit „BMC Special Edition” oraz widoczna na koronie aplikacja „Absolute Absalon”
No i jest wspomniany smaczek. Patent z lutowaniem szprych zrobił w okół siebie sporo hałasu jak tylko się pojawił. Było sporo zwolenników, ale przez większość został uznany jako bezwartościowy bajer. Powstaje jednak pytanie, czy jeśli używa się tego na takim poziomie to może jednak warto spróbować?
Blokada fox’ów oraz klamka przedniego hamulca
Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie także dzięki Tobie! Spodobał Ci się przeczytany tekst? Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i dzielić się pasją.
COMMENTS