Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!
REKLAMA
KROSS w 2012 roku twardo stąpał po ziemi wprowadzając model Earth. Dwa lata później poleciał na księżyc wprowadzając model Moon. Od samego początku sercem rowerów był system RVS (Revo Virtual Suspention), który na przestrzeni lat był rozwijany i dopracowywany. Jak widać dwuletni cykl zostaje zachowany, bo KROSS na 2016 zapowiada kolejny rower na pełnym zawieszeniu z jeszcze bardziej rozbudowanym systemem RVS – model Soil. W informacji prasowej możemy przeczytać:
Kross Soil to najnowszy projekt w kolekcji Kross, jeden z bardziej zaawansowanych w ponad 25 letniej historii marki. Soil wyznacza i nadaje kierunek rozwoju designu dla kolejnych modeli. Jest to konsekwencją dążenia firmy do uspójnienia całej kolekcji i przemycania w każdym modelu „DNA KROSS”.
Czym charakteryzuje się RVS w wersji 2016? Oferuje zmienną geometrię, tak aby rower mógł nam dobrze służyć w każdych warunkach i na każdym szlaku. Jednocześnie dostosowano system do zawieszenia 130 mm oraz zachowano czułość zawieszenia oraz tzw. aktywne hamowanie (brak usztywnienia przy hamowaniu).
Wszystkie prace, zarówno nad zawieszeniem RVS, jak i nad samą ramą prowadzono z wykorzystaniem technologii druku 3D. Po tym etapie skonstruowano pierwsze prototypy w oparciu o docelowy materiał – Aluminium Super Lite.
EX-trail / T-trail
Zmiana geometrii ramy to główna cecha nowego KROSS Soil. Efekt ten uzyskuje się dzięki dwóm różnym linkom (podporom dampera).
T-trail to kąt główki 68 oraz kąt rury podsiodłowej 76. Oznacza to w praktyce dużo bardziej efektywne pedałowanie, lepszą pozycję na podjazdach oraz łatwiejsze skręcanie. Do tego dochodzi podwyższona pozycja supportu, co daje większy prześwit i mniejsze ryzyko zahaczenia o korzenie czy kamienie. EX-trail to odpowiednio kąty 67 / 75 stopni i drugie oblicze roweru:
Otwarte kąty i obniżony środek ciężkości sprawiają, że rower lepiej zjeżdża, łatwiej pokonuje przeszkody i jest stabilniejszy podczas szybkiej jazdy w trudnym terenie. To, którego ustawienia użyjemy zależy wyłącznie od nas.
3+3+?? czyli osiem
W sumie w kategorii Trail KROSS zaprezentuje na sezon 2016 aż 8 modeli rowerów. Obok trzech wersji Soil w ofercie znajdzie się linia Dust czyli szytwny ścieżkowiec – także trzy modele. Tajemnicą owiane są jeszcze dwa modele, o których pewnie dowiemy się wkrótce.
Główne cechy Soil i Dust to 130 mm skoku. W zależności od budżetu będzie można sięgnąć po wersję opartą na:
- Dust 1.0 – Acera / Alivio / Avid DB1 / RockShox Recon – 3 999 PLN
- Dust 2.0 – Deore / SLX / Avid DB3 / RockShox Sektor – 4 999 PLN
- Dust 3.0 – SRAM GX1 / Avid DB5 / RockShox Revelation – 6 999 PLN
Kiedy oferta cenowa Dusta się kończy na scenę wkracza Soil:
- Soil 1.0 – Deore / Avid DB5 / RockShox Sektor / Monarch – 6 999 PLN
- Soil 2.0 – Deore / SLX / Avid DB5 / RockShox Revelation / Monarch + regulowana sztyca RockShox Reverb Stealth + koła DT Swiss M 1900 – 9 999 PLN
- Soil 3.0 – SRAM X01 / Sram Guide RS / Fox Facotry 34 / Fox Factory Float LV EVOL Kashima + regulowania sztyca RockShox Reverb Stealth + koła DT Swiss M 1700 – 14 999 PLN
A tak wygląda KROSS Soil 3.0 w ruchu:
Oficjalna premiera rowerów podczas targów Euro Bike pod koniec sierpnia w Niemczech. Polska premiera zaplanowana jest na targi Bike Expo w Kielcach, które odbędą się w dniach 24-26 września.
COMMENTS