[PR] Nowa innowacyjna Merida One-Twenty

HomeINFORMACJE PRASOWE

[PR] Nowa innowacyjna Merida One-Twenty

Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.


Wspieraj Autora na Patronite

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularny rower Meridy z pełnym zawieszeniem zyskał całkiem nowe oblicze. Koła 27,5”, odmieniona geometria i wiele innowacji czynią z One-Twenty jeszcze bardziej uniwersalny model all mountain. W kolekcji 2015 Merida Polska znalazły się trzy wersje nowego roweru, który zapewnia świetną zabawę na trasie zarówno w dół, jak i pod górę.

– Nasz nowy One-Twenty to dużo więcej niż jedynie krok w kierunku 27,5”. Jego podstawowe cechy sprawiają, że jest rowerem niezawodnym na długie trasy, a także modelem ścieżkowym z wieloma ekscytującymi szczegółowymi rozwiązaniami – mówi Reynaldo Ilagan, menedżer produktu w Meridzie. Wraz z zespołem projektantów z niemieckiej centrali ds. badań i rozwoju Meridy w dwa lata stworzył on nową odsłonę popularnego modelu. Podstawowa charakterystyka One-Twenty nie uległa zmianie. Wciąż jest to rower bardzo wszechstronny: lekki i zwinny na podjazdach, sprawny na singletrackach i szybki podczas zjazdów. Swoje zalety ukazuje jednak w dużo nowocześniejszy sposób niż dotychczas.

Oprócz nowego designu najbardziej zauważalną zmianę stanowią w One-Twenty koła 27,5”. Zapewniają one świetne toczenie i dużą zwinność roweru nawet w bardzo wymagającym terenie. Najważniejsza zmiana dotyczy jednak geometrii i kinematyki całkowicie przebudowanego zawieszenia One-Twenty. Z dużym kątem rury podsiodłowej 74,5°, rower ten zachęca nie tylko do jazdy w dół, zapewnia także świetną zabawę na podjazdach. Odpowiada za to przede wszystkim nowy tył – jednozawiasowe zawieszenie z łącznikiem rocker link. Po raz pierwszy wykorzystano w One-Twenty technologię Float Link z „pływającym” amortyzatorem. Dolne mocowanie dampera porusza się w rowerze wraz z ugięciem zawieszenia i zapewnia dużą czułość i płynność pracy. Rozwiązanie to pozwala także na lepsze zoptymalizowanie charakterystyki zawieszenia. W praktyce tył z systemem Float Link daje wrażenie większego skoku niż w rzeczywistości.

130 mm komfortu

Podczas podjazdów tył nowego fulla Meridy pozostaje neutralny i wolny od wpływów pedałowania, nawet przy odblokowanym zawieszeniu. W trybie zjazdu charakterystyka zawieszenia się zmienia: skok nowego One-Twenty sięga aż do komfortowego 130 mm. System działa tak delikatnie, że niemal całkowity brak cofania pedałów czy niedogodności podczas hamowania może zaskakiwać. Na szybkich zjazdach do głosu dochodzi płaski kąt główki ramy 68°. Ponadto eksperci ds. badań i rozwoju Meridy wyposażyli wszystkie wersje One-Twenty w krótki mostek 70 mm (oprócz ramy w rozmiarze S: 60 mm) oraz nadzwyczaj szeroką kierownicę. W rezultacie osiągi roweru na zjazdach znacznie przewyższają poziom, którego można się spodziewać po fullu z kategorii marathon/tour. Stałą charakterystykę kinematyki zawieszenia One-Twenty, a także neutralność napędu niezależnie od rozmiaru ramy zapewnia jej konstrukcja z wykorzystaniem technologii M.O.R.E. (Merida Optimized Ride Engineering).

Szczegóły robią różnicę

W nowym One-Twenty nie zabrakło szczegółowych rozwiązań, które podkreślają aspiracje jego projektantów, by znalazł się on w ścisłej światowej czołówce w swej kategorii. Jednym z nich jest zastosowanie 12-mm osi E-Thru, która, poza maksymalną sztywnością, zapewnia możliwość bezproblemowego montażu i demontażu tylnego koła. Inżynierowie Meridy skupili się również na łożyskach tylnego widelca. Dzięki zastosowaniu podwójnego łożyska przy haku koła, na którym zamontowany jest zacisk hamulca, udało się skutecznie uniknąć powstawania drażniącego dźwięku podczas hamowania. Wiele korzyści zapewniają w One-Twenty także inne technologie Meridy. Dzięki Down Tube Exit wszystkie przewody i linki zostały poprowadzone wewnątrz ramy i są łatwo dostępne. Double Stop zapobiega niechcianemu przeskokowi przerzutek podczas pracy zawieszenia oraz otarciom ramy przez pancerze. Ponadto, przewód blokady zawieszenia One-Twenty jest poprowadzony w kierunku amortyzatora z wykorzystaniem nowej technologii Guided Remote. Pomysł ten jest na tyle innowacyjny, że blokada nie tylko świetnie działa w każdej sytuacji, ale również przykuwa wzrok.

Nowa odsłona modelu all mountain Meridy jest w Polsce dostępna w trzech wersjach: 7. 800, XT-Edition oraz 7. 500. Szczegóły specyfikacji oraz geometrii poszczególnych wersji One-Twenty, a także zastosowane w nich technologie, przedstawiono na stronie internetowej rowerymerida.pl.


Hej! #mtbxcpl jest na Google News - kliknij tu i bądź na bieżąco z tym, co słychać w kolarstwie!


REKLAMA

COMMENTS

DISQUS: 0