Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Jeśli masz dobrej klasy rower 26 cali i marzy Ci się przesiadka na 29, to w sumie niewielkim kosztem możesz zrobić to kupując ramę, widelec i koła. Resztę można przełożyć – osprzęt, kokpit (mostek plus kierownica), sztyca czy siodło – to wszystko jest póki co uniwersalne. No właśnie – póki co.
Niedawno Fi’zi:k – producent znany przede wszystkim z wspomnianych siodeł (od niedawna produkuje także obuwie) zaprezentował swój najnowszy model o nazwie THAR. Przeznaczony tylko do rowerów na kołach 29 cali. Według producenta geometria rowerów na dużych kołach wymusza stopniowe wprowadzanie komponentów dedykowanych – główna przyczyna to mniejszy kąt rury podsiodłowej oraz dłuższy tylny widelec. Taki układ powoduje przesunięcie punktu ciężkości bardziej do tyłu, co na dłuższą metę może być niewygodne dla kolarza.
Dzięki przedłużeniu o 25 mm tej części prętów siodła, na której dokonujemy modyfikacji położenia siodła w poziomie – możemy wykonać delikatną korektę geometrii, a czasami także „skrócić” górną rurę ramy.
W kwestii dopasowywania siodła posiada ono dodatkowo możliwość regulacji naprężenia za pomocą wymiany tunera. Do dyspozycji mamy dwa – miękki i twardy.
W ofercie będą dwie wersje:
- Fi’zi:k THAR k:ium – 195 gram dzięki zastosowaniu stopu k:ium
- Fi’zi:k THAR Manganese – 225 gram, pręty z manganu
Jakie kolejny komponent będzie za chwilę dedykowany tylko do 29 calowych rowerów?
[srp]
COMMENTS