Hej! Na #mtbxcpl piszę o kolarstwie dzięki TOBIE!
Wspieraj mnie, żebym mógł dalej być blisko kolarstwa, robić relacje z zawodów, pisać i zarażać pasją.
Kilka lat temu SRAM zrewolucjonizował kwestię nie tylko montażu, ale i trwałości haka do przerzutki, wprowadzając Universal Derailleur Hanger (UDH). Serwis pinkbike.com jako pierwszy opublikował informację na temat pomysłu zgłoszonego przez SRAM w amerykańskim urzędzie patentowym i będącego swoistym przedłużeniem UDH. Mowa o UBM czyli Universal Brake Mount, który podobnie jak UDH, opierałby się na sztywnej osi z tylko jednym miejscem podparcia w ramie.
Pomysł w szczegółach opisany jest w złożonych dokumentach, natomiast sporo też można wywnioskować z opublikowanych rysunków technicznych:
Z jednej strony mamy odciążenie tylnego trójkąta, bo główny punkt oparcia mocowania hamulca będzie na sztywnej osi, z drugiej strony cały czas pozostaje jeden punkt oparcia w ramie, który na pewno będzie wymagał od producentów odpowiedniego wzmocnienia i montażu adaptera z gwintem.
Z drugiej strony tak skonstruowany UBM, oparty przede wszystkim o sztywną oś, pozwoliłby na jeszcze bardziej precyzyjne ustawianie zacisku hamulca względem tarczy.
Wszystkie dokumenty patentowe dostępne są pod tym adresem.
COMMENTS