Pierwsze urodziny Podcastu KUFLIKOWSKI GÓRNICKI | PODSUMOWANIE

HomeSportWywiady

Moje i Marcina drogi skrzyżowały się na kilka miesięcy przed jego startem w ABSA Cape Epic, kiedy to szukał wsparcia medialnego dla Projektu Epic, który na przestrzeni lat ewoluował w wiele kolarskich przygód i sportowych wyzwań nie tylko na rowerze górskim, ale także gravelowym. Pamiętnego 24 lutego 2022 spotkaliśmy się by przypieczętować współpracę, kilka tygodni później ukazał się PROLOG, a 7 kwietnia 2022 pierwszy odcinek z gościem, którym był Mateusz Kramek.

W ciągu minionego roku nagraliśmy 34 odcinki – PROLOG, 26 odcinków z gośćmi, do tego trzy odcinki „KUFLIKOWSKI bez GÓRNICKIEGO” nagrywane dzień po dniu na Mistrzostwach Polski MTB XCO w Boguszowie Gorcach. Od stycznia tego roku raz w miesiącu nagrywamy „Samotną Ucieczkę” czyli branżowo-kolarsko-sportowe podsumowanie miesiąca.

Od samego początku motywem przewodnim rozmów z gośćmi była pasja i może dlatego też wszystkie nagrane przez nas rozmowy były tak pozytywnie przez Was odbierane. Co niemniej istotne, o czym może dotychczas wiedzieli tylko goście – do rozmów oczywiście się przygotowujemy, ale nigdy nie przychodzimy z gotowymi pytaniami. Każda rozmowa to pełen spontan!

Ze świata kolarstwa górskiego rozmawialiśmy z:

• Michałem Bogdziewiczem, autentycznym ambasadorem kolarstwa, finiszerem ABSA Cape Epic i Andorra Epic,
  • Katarzyną Burek, Mistrzynią Polski w enduro oraz downhillu,
  • Klaudią Czabok, medalistką MP XCO, specjalistką od cross country,
  • Maćkiem Jeziorskim, trenerem, selekcjonerem kadry U17, założycielem Akademii Kolarza,
  • Wojtkiem Koniuszewskim, człowiekiem legendą, z którym można porozmawiać o dowolnej odmianie MTB, od cross country po four cross,
  • Piotrkiem Krajewskim, który górkę Kazoorkę zamienił w pełnoprawny bikepark,
  • Maćkiem Kucborą, pasjonatem grawitacji, specjalistą od budowania pumptracków,
  • Michałem Łomnickim, który w kolarstwie górskim odnalazł przestrzeń do samodoskonalenia, wielokrotny finiszer Titan Desert,
  • Krzysztofem Łukasikiem, medalistą Mistrzostw Europy w maratonie MTB, zawodowym kolarzem górskim w barwach JBG-2 Team,
  • Błażejem Mareszem, prezesem Warszawskiego Klubu Kolarskiego,
  • Maćkiem Mycielskim, pomysłodawcą i organizatorem zawodów z cyklu M Liga,
  • Karolem Ostaszewskim, medalistą MP CX, ale przede wszystkim kolarzem górskim, aktualnie w barwach JBG-2 Team,
  • Michałem Świderskim, pasjonatą Bikejoringu, właścicielem marki Trezado,

Ze świata gravelowego i przełajowego rozmawialiśmy z:

• Barbarą Borowiecką, pierwszą gravelową MP, wielokrotną medalistką MP CX, Mistrzynią Polski w cyclocrossie oraz maratonie MTB
  • Dominiką Grunt i Janem Szusterem, którzy przejechali m.in. przez Jordanię,
  • Michałem Kamińskim, który zimę spędza na Zwift, a w sezonie letnim wybiera cross country i szutry,
  • Jankiem Kielmanem, który razem z Marcinem Górnickim najpierw wystartował na Islandii w The Rift, a później przez tydzień uprawiali minimalistyczny bikepacking,
  • Marią Kostacińską, która samotnie na rowerze przemierzyła Izrael,
  • Mateuszem Kramkiem, pomysłodawcą i spiritus movens projektu Graveloza,
  • Tomaszem Marczyńskim, byłym kolarzem zawodowym, od dwóch lat ambasadorem marki Rondo,
  • Maciejem Puziem, trenerem i zawodnikiem Na Osi Team,
  • Krzysztofem Sienkiewiczem, który rozkochał się w kolarstwie tak bardzo, że może jeździć non stop,
  • Tomkiem Szczęsnym, ultrasem, który zamienił ciężary na kolarstwo,
  • Moniką Wiatrowską, rowerzystką, która zawstydza niejednego „kolarza”,
  • Adamem Żuberem, założycielem Ośki, aktualnie Cross Cartel, medalistą MP CX, wielkim miłośnikiem cyclocrossu,

Imponująca lista nazwisk nas samych napawa dumą. Łączny czas wszystkich rozmów przekroczył 60 godzin, a to oznacza, że każdy z nas musiał zainwestować obok nakładów finansowych także bardzo dużo czasu – prawie trzykrotność tej wartości, około 180 godzin. Czyli trochę więcej niż miesiąc pracy na pełen etat…

Gdzie jesteśmy rok później? Miniony rok był dla nas cenną lekcją, przede wszystkim konsekwencji w działaniu, w którym nawzajem się dopingowaliśmy i wspieraliśmy. Na przestrzeni tego roku poprawiliśmy bardzo własny warsztat, nie tylko jeśli chodzi o prowadzenie rozmów, ale także od strony technicznej. Od stycznia dysponujemy profesjonalnym sprzętem nagraniowym, dzięki któremu jakość rozmów wyszła na inny poziom, a Wam, naszym słuchaczom, słucha się po prostu lepiej.

W ciągu roku stworzyliśmy rozpoznawalną markę, która zatacza coraz szersze kręgi. A skoro o tym mowa, to kilka dni temu licznik odtworzeń przekroczył 30 tysięcy, a w momencie kiedy piszę te słowa YouTube pokazuje 10 700, a wszystkie platformy podcastowe sumarycznie 22 270 odtworzeń. Co ważne i dla nas jest powodem do dumy, to że naprawdę słuchacie naszych rozmów! Na platformach podcastowych ponad połowa osób słucha odcinka do samego końca! YouTube z kolei pokazuje średni czas odtwarzania powyżej 20 minut, co także jest rewelacyjnym wynikiem. Wszystko to motywuje nas do dalszej pracy.

Wszystkie odcinki znajdziecie na naszym kanale na YouTube oraz na najpopularniejszych platformach podcastowych jak Spotify, Apple, Google, Deezer, Amazon. Subskrybujcie, lajkujcie, udostępniajcie, bo im większe zasięgi tym większa szansa, że znajdziemy partnera dla Podcastu, który pozwoli nam wypłynąć na jeszcze szersze wody. Kreatywności nam nie brakuje, ogranicza nas budżet.