12 warzyw i owoców, które musisz mieć w swojej diecie

12 warzyw i owoców, które musisz mieć w swojej diecie

Sprawdź czym się trujesz #1 – barwniki
Aloes leczniczy ale nie dla każdego
SÓL jest ok!

O tym, że warzywa i owoce powinniśmy wprowadzić do swojej diety wiemy już doskonale. Dziś lista warzyw i owoców, które powinno się koniecznie wprowadzić w swój codzienny jadłospis razem z informacjami jakie mają właściwości zdrowotne i dlaczego jest ważne, aby je spożywać.

Cebula

Oprócz witaminy C w jej skład wchodzą też witaminy A, B1, B2, B6, B7, PP. Obniża ciśnienie krwi, polepsza trawienie ciężko strawnych rodzajów mięs w połączeniu z pieprzem.

W postaci surowej idealnie “dezynfekuje” wewnętrznie. Ugotowaną stosuje się w okładach na wrzody czy hemoroidy. Jeżeli mamy problem z trawieniem cebuli proponuję dodać kminek, majeranek czy pieprz ziołowy.

Chrzan

Dostarcza nam witamin takich jak wit. A, B1, B2, B6, PP i C. Pobudza czynności żołądka i działa przeciwbólowo. Chrzanu nie powinno się nigdy gotować.

Cytryna

Oprócz witaminy C dostarcza nam witamin A, B1, B2, B5, B6, B7, PP. Skórka cytryny w sposób leczniczy obniża ciśnienie krwi.

Czarny bez

Jest bardzo dobrą przyprawą polepszającą trawienie. Owoce czarnego bzu dostarczają nam witamin B1, B2, PP, H, B7 i oczywiście witaminę C.

Owoc czarnego bzu działa napotnie, moczopędnie i przeciwskurczowo. Sok z czarnego bzu można dodać do sosu mięsnego pod koniec gotowania.

Malina

Zawiera witaminy A, B1, B2, B6, PP i oczywiście C. Znana od wieków z właściwości rozgrzewających. Przy regularnym stosowaniu organizm staje się odporniejszy na infekcje.

Marchew

Surowa działa wzmacniająco. Czyści krew. Zawiera witaminy: A, B1, B2, B5, B6, E, H, B7, K, PP, C.

Poziomka

Działa chłodząco. Zawiera witaminy: A, B1, B2, K, B3, B5, B6 i dużą ilość witaminy C.

Papryka

Ułatwia trawienie, pobudza żołądek do wytwarzania soków trawiennych. Dostarcza witaminy A, B, C, E, K, PP.

Pietruszka

Ma działanie moczopędne, napotne i ułatwia trawienie. Stosujemy ją przy chorobach przewodu moczowego. Zawiera witaminy: A, B1, B2, B6, PP i dużą ilość witaminy C. Idealnie neutralizuje ostry zapach w połączeniu z czosnkiem.

Seler

Działa napotnie, moczopędnie i pobudza trawienie. Maść z selera działa rozgrzewająco i pomaga przy bolących stawach. Dostarcza nam również witamin: A, B1, B2, B6, B7, PP i C.

Pomarańcza

skórka działa trawiennie. Dostarcza witaminy B i C.

Śliwki “węgierki”

Działają trawiennie, szczególnie te ususzone, a świeże dostarczają witamin: A, B1, B2, B5, B6, PP i C. Dodajemy je do fasoli pod koniec gotowania, co nas uchroni przed wzdęciami.

Mam nadzieję, że przyda wam się ta wiedza i dzięki spożywaniu tych naturalnych warzyw i owoców będziemy wspólnie dbać o to, abyśmy byli zdrowsi i bardziej przez to szczęśliwi.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0