Specialized Epic 2018

Specialized Epic 2018

Zawodnicy Cannondale CyclocrossWorld.com na SuperX CX1 Team
Przełajówka BeOne Bartosza Miklera (Victoria Jarocin)
N1NO Scott Spark RC 900 Worldcup “Gold Edition”
Katarzyna Solus Miśkowicz (Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team) – Scott Scale Rio #‎seRIOusgames‬
Czarny Kruk Floriana Vogela – Focus Raven Max

Specialized przy okazji Pucharu Świata w Vallnord zaprezentował nowego Epic’a. I nie była to kolejna nudna prezentacja roweru na stojaka, ale akcja i to bardzo konkretna. Aż trzy rowery Specialized Epic wjechały na podium Pucharu Świata w Andorze – w wyścigu elity kobiet drugie miejsce zajęła Annika Langvad, w wyścigu U23 mężczyzn triumfował Simona Andreassen a w wyścigu U23 kobiet na drugim miejscu zameldowała się Kate Courtney. Do szczęścia brakuje tylko dobrego wyniku Jaroslava Kulhavego – wszyscy liczymy, że ten moment w końcu nadejdzie.

Historia naszych rowerów wyścigowych cross country jest Wam doskonale znana. Począwszy od 1990 roku, kiedy Ned Overend wygrał mistrzostwa świata przez Jaroslava Kulhavego i jego olimpijskie złoto w Londynie, kończąc na Annice Langvad. Od zawsze konstruowaniu rowerów cross country przyświeca nam jeden cel – stworzenie najszybszego i najlepszego roweru, który będzie służył do wygrywania.

W informacji prasowej możemy przeczytać:


Wyścigowy rodowód Epic-a zaskakuje liczbą zwycięstw na przestrzeni ostatnich lat. Rok 2018 to całkowicie nowa i przeprojektowana rama oraz nowy bardziej wrażliwy i precyzyjny Brain, przez co wybieranie nierówności będzie jeszcze bardziej efektywne. Czas na najszybsze okrążenie życia!

KLUCZOWE WŁAŚCIWOŚCI:

  • LEKKOŚĆ: Rama Rider-First Engineered ™, która jest lżejsza o 525g* przy zachowaniu dotychczasowej sztywności (*dla modeli Pro, Expert i Comp).
  • MĄDROŚĆ: Nowy Brain 2.0 został całkowicie przeprojektowany. Umiejscowiony jest blisko tylnej osi celem jeszcze lepszej reakcji na nierówności. Poprawiona szybkość przepływu oleju – mniejsze turbulencje i większa wrażliwość na nierówności
  • SZYBKOŚĆ: Nowa geometria – spełniająca najnowsze standardy tras XC. Poprawiona dynamika jazdy sprawia, że Epic to najlepiej prowadzący się rower jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy.

Nowy Epic w zależności od konfiguracji to także niższa waga. S-WORKS lżejszy o 345 gram, a COMP/EXPERT o 525 gram.

Nowy Epic to także nowa wersja technologii BRAIN 2.0, dzięki której kokpit roweru jest czysty, wręcz ascetyczny – tylko gripy, manetka lub manetki od przerzutek i klamki hamulców. Ale to nie tylko technologia, ale przede wszystkim rzeczywiste korzyści dla kolarza w kwestii efektywności pedałowania oraz wpływu na zmęczenie. Prace te zostały przeprowadzone pod okiem Todda Carvera i Chrisa Yu z Integrated Technologies.

Prace nad nową wersją Specialized Epic zaowocowały także porzuceniem damskiej geometrii jako takiej na rzecz lepszego dopasowania całej konfiguracji rower. “Women’s Epic” to mniejsze ramy, także w rozmiarze XS dla zawodniczek o wzroście niższym niż 155 cm. Do tego anatomicznie dobrana szerokość kierownicy oraz korby, a także damskie siodło Body Geometry Myth. I coś czego nie widać – Women’s RX Tune czyli niestandardowe strojenie kompresji i odbicia w celu zoptymalizowania działania zawieszenia w zależności od stylu jazdy.

Dzięki uprzejmości polskiego biura Specialized mogliśmy z bliska przyjrzeć najnowszemu dziecku tej marki. Zabraliśmy rower na Kazurę, czyli w miejsce rozgrywania tegorocznych Mistrzostw Polski w kolarstwie górskim.

Dostępne konfiguracje oraz ceny możecie zobaczyć nas stronie Specialized.

COMMENTS

DISQUS: 0