Zobacz jak powstał rower Mai Włoszczowskiej [wideo]

Zobacz jak powstał rower Mai Włoszczowskiej [wideo]

Bartłomiej Wawak wygrywa Kamptal Klassik Trophy w Langenlois!
Fabian Giger: Welcome to the Team! [wideo]
Maja Włoszczowska trzecia w Haiming
Cyprus Sunshine Cup 2017 – Afxentia #4
Maja Włoszczowska w TOP 5 na zakończenie Pucharu Świata w Andorze

Informacja prasowa


Najnowszą kreacją od Krossa jest karbonowa rama typu hardtail – Level B+. We współpracy z Mają Włoszczowską (srebrną medalistką z Rio) oraz zawodnikami Kross Racing Team stworzono rower przeznaczony do rywalizowania na najtrudniejszych trasach. Ramę zbudowano z autorskiego kompozytu KROSS – karbon D84 Super Light, dzięki czemu zwiększono sztywność przy zachowaniu bardzo niskiej wagi: 970 gramów.

kross-level-b-plus-4

Proces tworzenia krok po kroku:

Pierwsze wcielenie każdego roweru to szkic na pustej kartce papieru. Konstruktorzy rysują wiele wariantów, z których później wybierają najlepsze. Potem praca przenosi się w strefę cyfrową. Geometria ramy zostaje zaprojektowana z uwzględnieniem opinii zawodników Kross Racing Team. Dzięki wydrukowi 3D inżynierowie mogą sprawdzić każdy aspekt ramy przed stworzeniem pierwszego prototypu. Na tym etapie konstruktorzy i designerzy ściśle ze sobą współpracują, by zapewnić najlepsze wykonanie zarówno pod względem komfortu jazdy, jak i estetyki roweru. To również moment, kiedy wybrane są już wszystkie komponenty. Następnym krokiem jest stworzenie prototypów i testowanie. Testerzy oceniają sztywność ramy, stabilność, sterowność i pozycję na rowerze, dzięki której lepiej kontrolują kadencję.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vzcnNIR71GA[/youtube]

Prototypy podlegają też intensywnym testom laboratoryjnym. Nawet jeśli nowa rama zdaje minimalne wymagania, konstruktorzy dokładają starań, by znaleźć granicę wytrzymałości materiału. Europejskie standardy (PN EN ISO 4210) określają wymagania w takich przypadkach: ramy muszą wytrzymać nacisk w kluczowych punktach przez 50 000 cykli. Karbonowa rama Level B+ przebiła ten wymóg sześciokrotnie – nie złamała się nawet po 300 000 cykli.

Finałem jest produkt wart olimpijskiego medalu – dostępny dla każdego ambitnego ridera, który potrzebuje prawdziwie mistrzowskiej maszyny.

COMMENTS

DISQUS: 0