ROSE Vaujany fueled by ultraSPORTS

ROSE Vaujany fueled by ultraSPORTS

Plan na weekend 18/2017
Zawodnicy Kreidler Fan Sport MTB Racing Team na trasie Bike Maratonu w Wiśle
Inter Cars MTB Team podsumowuje start na BM w Bielawie
[PR] Bike Maraton wjeżdża w góry – Wałbrzych już w ten weekend
Plan na weekend 33/2016

Tegoroczna edycja Bike Maraton w Jeleniej Górze za sprawą rywalizacji o tytuł Mistrza Polski w maratonie MTB przyciągnęła na start wszystkie najlepsze krajowe nazwiska. Żeby tego było mało jeleniogórska edycja zgłoszona została do kalendarza UCI do cyklu UCI Marathon Series. W efekcie na starcie obok najlepszych polskich zawodników stanął szereg zawodników z zagranicy. Wśród nich reprezentanci ROSE Vaujany fueled by ultraSPORTS.

Team ROSE Vaujany fueled by ultraSPORTS to siedmiu profesjonalnych kolarzy, którzy biorą udział prawie we wszystkich konkurencjach kolarstwa górskiego – od eliminatora (XCE) przez maraton MTB (XCM), cross country (XCO) po dyscypliny grawitacyjne (DH, Enduro).


ROSE Vaujany, fueled by ultraSPORTS - photo: Irmo Keizer

ROSE Vaujany, fueled by ultraSPORTS – photo: Irmo Keizer


Do Polski przyjechali Simon Gegenheimer, wicemistrz świata w XCE, Steffen Thum, dwukrotny triumfator klasyfikacji UCI Marathon World Series, Remi Laffont, drugi wicemistrz Francji w maratonach oraz Nathalie Schneitter 10 na mistrzostwach śwaita w maratonach MTB.


39, Schneitter, Nathalie, Rose-Vaujany, , SUI

39, Schneitter, Nathalie, Rose-Vaujany, , SUI


Udało nam się złapać z dwoma zawodnikami. Na poniższe pytania odpowiadają Steffen Thum oraz Simon Gegenheimer:

Coraz bardziej zaciera się w kolarstwie granica między amatorskim i profesjonalnym ściganiem. Jak dobrze zarządzać czasem zanim postawi się na profesjonalną karierę? Wielu kolarzy MTB to półamatorzy muszący pogodzić codzienną pracę, studia itd. Jakieś rady?

Mógłbym wejść w sport zawodowy prosto po szkole, ale zawsze dobrze jest mieć inną możliwość rozwoju, pozasportową. Zawodowe starty w kolarstwie zaczynają się po 23 rok życia zatem apel do wszystkich młodszych sportowców: zróbcie studia, zdobądźcie wykształcenie lub coś innego poza swoją juniorską karierą. To zbuduje Waszą pewność siebie i da Wam dobre zaplecze oraz siłę na przyszłość.

Weekend w Jeleniej Górze to dwa ciężkie starty dzień po dniu. Jak przygotowujecie się do startów? Jakiś cięższy trening dwa dni przed startem i odpoczynek dzień przed?

Zwykle robimy ciężki trening w okolicach dwóch godzin na dwa dni przed i potem dwie łatwiejsze jazdy na dzień przed startem.


108, Gegenheimer, Simon, Rose-Vaujany, RSV Bike-Riders Remchingen, GER

108, Gegenheimer, Simon, Rose-Vaujany, RSV Bike-Riders Remchingen, GER


A jak na samym wyścigu? Pełna kontrola i obserwacja miernika mocy oraz stref czy jednak trochę spontaniczności jest i dajecie porwać się flow?

To zależy całkowicie od każdego wyścigu i nie mamy podstawowej strategii dla siebie. Gdy jesteś amatorem musisz zaakceptować swoje ograniczenia i szczególnie na długich podjazdach nie szarżować oraz nie przekraczać strefy mocy czy tętna, w której można tak długo jechać. W pierwszej godzinie możesz przez to stracić sekundy, w drugiej godzinie minuty, a w trzeciej cały wyścig.

A po wyścigu, jak długo odpoczywacie po ciężkim maratonie takim jak ten w Jeleniej Górze, a ile dni po etapówce?

Zwykły maraton zabiera około 5 dni na odpoczynek, a po wyścigu etapowym zazwyczaj trwa około 2 tygodnie zanim znów jesteś świeży i w pełni sił. Odpoczynek nie oznacza przerwy w jeżdżeniu. Oznacza dłuższe, ale bardzo łatwe i płaskie jazdy lub intensywniejsze, ale o długości maksymalnie do 90 minut.


99, Thum, Steffen, Rose-Vaujany, RRC Aalen, GER

99, Thum, Steffen, Rose-Vaujany, RRC Aalen, GER


Techniczne pytanie, bo Ty Simon niestety z powodu defektu nie ukończyłeś niedzielnego maratonu. Jak dobieracie ciśnienie i opony na wyścig?

Zwykle jeździmy na oponach Continental Race King 2.2, po suchym z ciśnieniem 1.8 bar, a na mokrym 1.6. Ale tu nie ma do końca pewności, teren potrafi być bardzo zdradliwy.

Simon czy to prawda, że stan Twoich wąsów oznacza poziom mocy? Gdy zdobyłeś srebro na Mistrzostwach Świata wyglądały na dłuższe i bardziej podkręcone do gory?

Tak, to prawdopodobnie dobry wskaźnik mojego poziomu mocy. Już podczas pierwszego w karierze podium w Houffalize miałem krótki wąsik i od tego czasu nigdy go nie ściąłem.



Na materiale wideo z Twojego treningu można było zobaczyć Twój interwałowy trening przed zawodami – często fundujesz sobie takie obciążenia?



Ten trening to był wyjątkowo specjalny trening przed mistrzostwami świata w 2015 roku, możesz go robić kilka razy do roku. Po sześciu interwałach ze sprintami, z których każdy jechałem na 100% leżałem na ziemi i zaczynałem wyć.

Ekipa ROSE VAUJANY używa rowerów Psycho Path na kołach 27,5” oraz Thrill Hill czyli fulla XC także na kołach 27,5. Napęd to SRAM XO z pomiarem mocy SRM w korbie, kaseta 10-42, zębatka przednia w zależności od trasy od 32 do 36. Hamulce SRAM Level ultimate, na wyścigach XCO z tarczami 160 mm. Koła DT SWISSAIR XCR lub XCM Spline. Wersja XCM są trochę cięższe, ale mają większe obręcze, więc osiągi są lepsze na technicznych trasach. W nowoczesnym MTB większe obręcze są ważne stąd czasem używają obręczy 30 mm także na wyścigach XCO oraz XCM.
Zawieszenie: przedni amortyzator DT SWISS OPM ODL 100 oraz damper X313 Remote.



 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0