Koła Vittoria Deamion + opony Morsa G+ 29 x 2,3″

Koła Vittoria Deamion + opony Morsa G+ 29 x 2,3″

Back to the future – innowacje dla rowerzysty
Bezkompromisowa Vittoria na szosę, przełaj i górala [2016]
Superior X-Road Team Issue 2017
Opony i szytki do rowerów przełajowych [2019]
Flesz #mtbxcpl – 19-08-2017

Jeszcze kilka lat temu osprzęt do maratonów MTB i enduro czy all mountain to były dwa zupełnie różne bieguny. Uczestnicy maratonów chyba na przestrzeni czasu stwierdzili “hej w sumie to nie jest XC, może nie będziemy aż tak bardzo cisnąć na niską wagę?” Z kolei w enduro pojawiło się sporo imprez stricte sportowych i rowery są troszkę bardziej wyścigowe niż kiedyś, oczywiście wyścigowe w rozumieniu enduro ;) To chyba dwa główne czynniki, które spowodowały, że te dwa bieguny się do siebie mocno zbliżyły.

koła vittoria deamion (6)

Dla mnie osobiście nie jest ważne czy pod trudny podjazd będę jechał hardtailem 7 km/h czy cięższym fullem 5 km/h. Stawiam na to by rower mi się łatwo kontrolowało i jazda sama w sobie sprawiała mi jak najwięcej zabawy, a w jak najmniejszym procencie była walką o przetrwanie. Sprzętem, który może wspomagać takie podejście do jazdy rowerem w górach są właśnie koła Vittoria Deamion, koła które dostajemy w zestawie z oponami. W naszym zestawie były to opony Morsa.

Koła, które dostaliśmy były wersji 29″ i szerokości obręczy 21,5 mm wewnątrz i 28 mm zewnątrz. Rozmiar przedniej osi to 15 x 100 mm, a tylnej 12 x 142 mm, z przodu mamy dwa łożyska maszynowe, a z tyłu cztery. W obu kołach jest 28 szprych zamocowanych na aluminiowych nyplach. Komplet waży ok 1720 g, waga dla średniego rozmiaru to 1680 g.

koła vittoria deamion (4)

Koła pokazują swoje możliwości na 100% kiedy zdecydujemy się na jazdę na oponach bezdętkowych. Trzeba powiedzieć, że Vittoria zrobiła tu super robotę projektując obręcz. Zastosowano tu patent nazwany WSR, dzięki któremu obręcz może być szersza, w połączeniu z profilem obręczy nazwanym Speedlock daje możliwość jazdy nawet na bardzo niskim ciśnieniu. Można to łatwo odczuć przy składaniu się w zakrętach, gdzie nie ma mowy o spadnięciu opony z rantu, wypryskiwaniu mleka itd. Także dzięki Speedlockowi założenie opony i uszczelnienie jej jest dziecinnie proste. Próbowaliśmy z oponami tubeless ready i ze zwykłymi. Na koniec można dodać, że koła są do tego bardzo ładne, a żeby powiedzieć jeszcze trochę więcej to założyliśmy opony Vittoria Morsa G+ 29 x 2,3 które też dostaliśmy do sprawdzenia i ruszyliśmy w teren.

Tajemnicze G+ oznacza, że opona jest wyprodukowana z domieszką grafenu. Głównym plusem grafenu ma być to, że w zależności od warunków opona będzie się różnie zachowywać. Kiedy opona się toczy grafen poprawia jej sztywność, a kiedy się hamuje bądź wchodzi w zakręt opona robi się bardziej miękka i przyczepna. Dodatkowo jest to wytrzymały materiał i poprawia odporność na przebicia opon. Opona w rozmiarze 29 x 2,3″ waży 835 g. Oprócz domieszki grafenu opona jest zrobiona z cztero – składnikowej mieszkanki. Wszystkie właściwości kół, w połączeniu z agresywnym charakterem opony pozwalają na dość duży pierwiastek szaleństwa podczas jazdy. To dobry wybór dla odważnej jazdy w ciężkim terenie, powiedzmy że to świetny zestaw trailowy. Można też używać tego zestawu do zwykłej jazdy, w górach wtedy można być pewnym przyczepności i kontroli przy w miarę dobrej wadze.

Strona kół u dystrybutora.
Strona opon u dystrybutora.

Galeria kół:

Galeria opon:

COMMENTS

DISQUS: 0