Andrzej Kaiser po raz czwarty zwycięzcą cyklu Kaczmarek Electric MTB [PR]

HomeINFORMACJE PRASOWEJBG-2

W niedzielę, 13 września br. w Wolsztynie odbył się siódmy, finałowy maraton cyklu Grand Prix  Kaczmarek Electric MTB 2015. Fantastyczna, słoneczna pogoda towarzyszyła zmaganiom 700 zawodników, którzy ścigali się na czterech dystansach: mini, mega, giga i młodzik. Jak wyglądały zawody? Oto relacje zawodników:

Andrzej Kaiser, zwycięzca cyklu Kaczmarek Electric 2015:

Super, że udało mi się po raz czwarty wygrać cały cykl i zdobywać zwycięstwa na poszczególnych etapach. Cykl się rozwija, przybywa nie tylko starszych uczestników, ale jeździ tu coraz więcej młodych ludzi, dzieci – to jest dobra prognoza. Dzisiaj w Wolsztynie trasa jak zawsze wymagająca, niby nie ma wielkich gór, ale organizator zawsze przygotowuje taką trasę interwałową, że jest co jechać. Sam przebieg wyścigu – bardzo wysokie tempo aż do samej mety, poza tym  dzisiaj odbył się dodatkowo Puchar Polski, zjechało się wielu bardzo solidnych zawodników, więc rywalizacja była ostra. Cieszę się również z drugiego miejsca, które nasz zespół Euro Bike Kaczmarek Electric Team zdobył w klasyfikacji drużynowej całego cyklu.

Maciej Zabłocki, Volkswagen Samochody Użytkowe, I miejsce w klasyfikacji drużynowej cyklu:

Generalka w Kaczmarku była jednym z naszych celów w tym sezonie i bardzo się cieszę, że to się nam udało. Jakieś dwa, trzy wyścigi przed końcem byliśmy na 3-4 miejscu, trochę spadliśmy, ale potem się zmobilizowaliśmy, w Nowej Soli już nadrobiliśmy i dziś wskoczyliśmy na I miejsce. Cała nasza czołówka pojechała na szczęście bez defektów, między innymi tutaj obecny Bogdan Czarnota i Michał Ficek, Michalina Ziółkowska wygrywała, też inni nasi zawodnicy doskonale się spisali i dzięki temu wygraliśmy całą drużynówkę. Cały cykl oceniam bardzo dobrze. Co ciekawe, choć jesteśmy w Wielkopolsce i na Ziemi Lubuskiej, czyli raczej płaskim terenie, to z tras wyciśnięte jest najlepsze, co może być.

Jarosław Michałowski, Seven Perceptus MTB, zwycięzca zawodów w Wolsztynie i w klasyfikacji generalnej na dystansie giga w kategorii M3:

Wcześniej jeździłem na mega, ale kiedy w tym roku wszedł dystans giga, poczułem, że to dystans dla mnie. Uważam, że na giga jest ciekawiej, wchodzą w grę aspekty psychologiczne, wytrzymałość, trzeba myśleć, bo porażka zaczyna się w głowie, nogi męczą się później. Trasę objechałem już tydzień temu, mogłem zobaczyć kluczowe momenty, to mi dużo pomogło już na 1 rundzie.

Dawid Romanowski, Sogest Team Zielona Góra, dystans mega:

Po zawodach w Nowej Soli wiedziałem, że wygrałem już klasyfikację generalną w mojej  kategorii wiekowej, ale chciałem potwierdzić swoją dobrą formę. Po 12 km rozpoczęły się dość selektywne zjazdy i podjazdy, musiałem trochę odpuścić. Dziś jechali też zawodnicy w Pucharze Polski, to powodowało, że prędkość była dość spora, wielu zawodników z licencją, wysoki poziom. Cały cykl oceniam bardzo dobrze, startowałem we wszystkich etapach, najbardziej podobała mi się Zielona Góra, ale może jestem nieobiektywny, bo to moje miasto :)

Cezary Kaczmarek:

Dziś finałowe zawody, ale my już myślimy o tym, jakie wnioski wyciągniemy z tegorocznych zawodów biorąc pod uwagę organizację kolejnej edycji w 2016 roku. Frekwencja rośnie,  a to oznacza, iż poziom organizacyjny zawodów musi za nią nadążyć, bo i wymagania zawodników rosną. Na pewno zwiększymy liczbę sektorów, bo ich jest za mało.

Piotr Kurek, dziennikarz sportowy, miłośnik rowerów i uczestnik zawodów na dystansie mini:

Było co robić, umęczyłem się, choć trasa była krótsza niż trzy lata temu, kiedy miałem okazje też startować tutaj w maratonie. Dzisiejszy mamy bardzo słoneczny finał, z udziałem całej czołówki, zawody finałowe wygrał Patryk Piasecki, tuż za nim Marek Konwa na II miejscu. Jeśli chodzi o panie, to triumfowała Aleksandra Dawidowicz, zdobywając pierwsze miejsce w kategorii Elita.

Organizator edycji: Stowarzyszenie Kultury Fizycznej „Jazda Wolsztyn”

Wyniki:

Dystans Giga:

1. DAWIDOWICZ Aleksandra; 2. ZIÓŁKOWSKA Michalina, Volkswagen Samochody Użytkowe; 3. SADŁECKA Magdalena, Euro Bike Kaczmarek Electric Team.
  2. PIASECKI Patryk, JBG-2 Professional MTB Team; 2. KONWA Marek, REAL 64-sto; 3. KOZAK Mariusz, JBG-2 Professional MTB Team.

Dystans Mega:

1. WOJTYŁA Magdalena, IM-MOTION KROSS TEAM; 2. GMURA Idalia, E.Corax Rant-Team Zielona Góra; 3. ROZWALKA Marta, MW Invest Group.
  2. CHMIEL Rafał, FSD Sport; 2. ROMANOWSKI Dawid, SOGEST TEAM Zielona Góra; 3. STRUG Marek, COLEX RACING TEAM.

Dystans Mini:

1. NYGA Ewa, Makotechnika; 2. JASKOT Agnieszka Zofia, MKS POLKOWICE;  3. CODA Paulina, COLEX RACING TEAM.
  2. URBANIAK Marek, CCC TEAM BIKE LUBIN; 2. KOZAL Radosław, FTI RACING TEAM; 3. WALKOWIAK Robert, TEAM MTB PARKIETEX