Bagażnik rowerowy Whispbar WB201

Bagażnik rowerowy Whispbar WB201

Taurus BikeUp Pro – nowy bagażnik rowerowy
Bagażniki rowerowe Whispbar
Bagażnik rowerowy Taurus BikeUp [TEST]
Jak przewozić rower? [2014]
Bagażnik rowerowy Thule FreeRide 532 [TEST]

Nigdy nie ma złego momentu na zmianę bagażnika na lepszy. Lepszy to znaczy dający większy komfort i bezpieczeństwo przewozu roweru samochodem. A dokładniej na jego dachu. Przez ostatnie dwa tygodnie miałem możliwość wozić różne rowery na dachu równolegle na modelu WB200, jak i WB201. Trudno jest mnie przekonać do używania tradycyjnego bagażnika z ramieniem, ale rozumiem, że nie każdy chce się za każdym razem bawić w zdejmowanie koła, a także ma miejsce w samochodzie na ich transport.

Dlatego też nieprzerwanie największą popularnością cieszą się bagażniki, na które można włożyć kompletny rower. Taki właśnie jest bagażnik rowerowy Whispbar WB201. Pozornie tradycyjna konstrukcja z ramieniem trzymającym rower za dolną rurę. Whispbar przyzwyczaił mnie już do tego, że w jego rozwiązaniach nie brakuje innowacji. Tak samo jak w przypadku modelu WB200, także tu mamy do czynienia z rozwiązaniem Quick Dock, dzięki któremu montaż bagażnika na dachu sprowadza się do jego równego ułożenia oraz zamknięcia klamek. Gotowe.

whsipbar - quickdock

Montaż roweru na bagażniku jest równie prosty jak samego bagażnika. Wkładamy rower na bagażnik, umieszczamy dolną rurę w uchwycie i zamykamy dolny uchwyt, który jednocześnie zaciska obejmę wokół rury. Co ważne – z odpowiednim naciskiem, więc bez obaw można przewozić także ramy z karbonową ramą. Technologia nazywa się SmartHold i ma na celu z jednej strony zapewnić pewny chwyt ramy, a z drugiej dać też pewność, że rama nie zostanie uszkodzona.

Koła przypinamy znanymi już z modelu WB200 paskami zaciskając je tak, by koła – a zwłaszcza przednie – nie przemieszczało się podczas jazdy.

Podczas jazdy rower zachowuje się stabilnie, jednak nie aż tak, jak to ma miejsce w przypadku WB200. Tu jeszcze raz podkreśliłbym konieczność mocnego zaciśnięcia paska na przednim kole. Zwłaszcza tyczy się to rowerów szosowych, których opony i obręcze są dużo cieńsze od tych w rowerach górskich.

Ponadto rower zamontowany z dwoma kołami daje odpowiednio większe opory powietrza niż nachylony rower zamontowany na widelec. Widać to przede wszystkim po trochę większym spalaniu paliwa.

Cenę zestawu pasującego do Twojego samochodu sprawdzisz na bagaznik.pl a informacje o marce Whispbar na stronie producenta.

 

 

COMMENTS

DISQUS: 0