Accent Peak – 29er krok po kroku

Accent Peak – 29er krok po kroku

Ubierz się jak PRO z Accent
Execute – nowa linia komponentów od firmy Accent
Paweł Wiendlocha (Accent Team) – Costa Blanca Bike Race

Wiele osób już dawno pożegnało aluminiowe ramy i skazało je na zapomnienie. Accent Peak skutecznie łamie ten stereotyp. Na wielu wyścigach można spotkać zawodników na tych ramach, oczywiście odpowiednio dozbrojonych. Na poniższych zdjęciach przekonacie się o tym, że aluminiowy sztywniak może być pełnowartościowym 29erem do maratonów i cross country, zachowując przy tym zarówno wagę i charakter racing’owej maszyny. Peak na sezon 2015 jesy wykonany z aluminium 6061 – T6, w rozmiarze L waży 1740g. Względem starszej wersji różnice poczujemy na zwrotności ramy. Dzięki skróconemu tylnemu trójkątowi pokonywanie ciasnych zakrętów będzie łatwiejsze.

DSC_7742_1200px

Jeśli zaczynasz budowę roweru, oczywiście oprócz ramy powinieneś moim zdaniem położyć największy nacisk na koła. Szczególnie w 29erze jeśli koła będą za ciężkie, zbyt wiotkie, to stracisz naprawdę wiele. Jeśli masz okrojony budżet, dużo lepiej zrezygnować z droższych komponentów napędowych niż z dobrych kół. Jeśli dodatkowo zdecydujesz się na przerobienie kół na bezdętkowe to rower straci trochę wagi, a Ty będziesz mieć trochę spokojniejszą głowę, i zyskasz jeszcze na przyczepności. W składanym Peak’u złożono koła na nowych obręczach, które Accent wprowadza jako nowość – ACCENT EXE.

DSC_7996_1200px

Piasty są na razie słodką tajemnicą i więcej o nich dowiemy się w przyszłości. Nie jest za to żadną tajemnicą, że jeśli chcesz poprawić sztywność koła to warto wybrać dobre szprychy. Sapim Laser to model uznany przez maratończyków. Zapewnia dobry kompromis między wagą i solidnością.

DSC_7770-1200px

Kokpit i tu kolejna nowość, którą zapewne poznamy lepiej w sierpniu. Szeroka i lekko gięta kierownica, czyli nieodzowny element wyposażenia każdego 29era.

DSC_8022_1200px

Mostek będzie także nowością, ale za to pewnie już wiele z Was słyszało o nowych chwytach. Niedługo sam coś więcej o nich powiem, bo po kilku latach kończą swój żywot moje chwyty ESI i chcę właśnie sprawdzić silikonowe chwyty Accent.

DSC_7961_1200px

Rzecz, którą każdy wypracowuje sobie sam metodą prób i błędów to siodło oraz sztyca. W tym rozwiązaniu widać, że ktoś lubi „racing’owy” charakter roweru: siodło San Marco Aspide Carbon FX oraz carbonowa sztyca bez offsetu.

DSC_7932-120px

Oczywiście, żeby wszystko działało pyk pyk pyk potrzebne są dobre kable!

DSC_8039-1200px

Widelec – w Peak’u zdecydowano się na DT SWISS, ale wiem, że nie każdy jest przekonany do tej firmy. Osobiście preferuje Rebe od RS, a w podobnym pułapie cenowym i kulturze pracy można wybrać wiele sprawdzonych w boju amortyzatorów.

DSC_8014-1200px

Napęd to SRAM X.O w konfiguracji 24-38T x 11-36T dośc uniwersalne zestawienie, które pozwoli na wydajną jazdę zarówno na płaskim terenie jak i w górach.  Hamulce w tym rowerze to także SRAM X.O.

DSC_8068-1200px

Efekt końcowy jest bardzo dobry! Jak rower sprawuje się w akcji dowiemy się w sierpniu, najpierw bardziej kompetentne osoby sprawdzą go w boju na Sudety MTB Challenge.

DSC_8027-1200px

No i waga, z pedałami – 10,3 kg.

A na koniec pełna specyfikacja roweru:

Rama ACCENT PEAK aluminium 6061 T6 29”
Widelec DT SWISS
Stery ACCENT HSI-SPro, taper
Korba SRAM X0 GXP 24-38T 175mm
Przerzutka tylna SRAM X0 TYPE 2.1, średni wózek
Przerzutka przednia SRAM X0 34.9mm
Manetki SRAM X0 TRIGGER 2×10 speed
Łańcuch SRAM PC1091
Kaseta SRAM X0 11-36T
Piasty ACCENT 2016
Hamulce przód SRAM X0
Hamulce tył SRAM X0
Obręcze ACCENT EXE 29 32h
Szprychy SAPIM LASER
Opony PANARACER SOAR 29×2.0 kevlar
Kierownica ACCENT RACE 710mm (wejdzie do sprzedaży w sierpniu)
Gripy ACCENT SILICON 130mm
Wspornik kierownicy ACCENT 2016
Wspornik siodełka ACCENT CARBON 31.6x350mm
Siodełko SAN MARCO ASPIDE CARBON FX PROTEK OPEN

Więcej o ramie na STRONIE dystrybutora.

COMMENTS

WORDPRESS: 11
  • comment-avatar
    Bartek 2 lata

    Ile ważą same koła?

  • comment-avatar
    Kandrzewas 2 lata

    Jaki jest koszt złożenia roweru na tych podzespołach?
    Czy w opcji z pojedynczym blatem z przodu byłoby „taniej”?

    • Zestaw na dwóch blatach jest bardziej uniwersalny. Sprawdzi się zarówno w XCO, XCM, jak i po prostu w górach bez konieczności zmieniania blatu. Oczywiście można złożyć rower na jednym blacie, ale to nie będzie miało aż tak istotnego wpływu na cenę czy wagę roweru.

      • comment-avatar
        Kandrzewas 2 lata

        Super, dzięki za odpowiedź. Myślałem, że może z jednym blatem będzie „jedna część mniej”, która może się popsuć :)
        A jak wygląda stawka za rower złożony na tych podzespołach z amorem dtswiss?

  • comment-avatar
    eN 2 lata

    Ponawiam pytanie kolegi Kandrzewas
    Jaki był całkowity koszt złożenia takiego roweru?

    • comment-avatar
      Kandrzewas 2 lata

      Jest odpowiedź na fb – po katalogowych cenach ~10k.

  • comment-avatar
    eN 2 lata

    bo szybko rachując wychodzi mi za ten rower tyle co za karbonowego Canyona (waga ta sama) z kołami DT Swiss :D Nie muszę chyba dodawać, który z tych rowerów jest bardziej rozwojowy.

    • comment-avatar
      myślę więc jestem 2 lata

      przeczytałem „bo szybko ruchając”

  • comment-avatar
    Waldemar Waldemar 2 lata

    Te piasty Accent 2016 są już dostępne?

  • DISQUS: 10